Aktuelle saker

Her finn du aktueltsaker frå dei to siste åra, eldre saker kan lesast om du logger deg på med din UiO-brukar.

Publisert 8. apr. 2024 13:58

På nyåret tiltrådte Geir Stenseth i stilling som ny forskningsdekan. I dette portrettintervjuet forteller han om dekanatets ambisjoner for forskningen, om balansen mellom nasjonale og internasjonale forpliktelser, og koblingen mellom undervisning og forskning.

Publisert 5. apr. 2024 15:31

Institutt for kriminologi og rettssosiologi (IKRS) på UiO begynte sin historie i 1954. I dag startet feiringen av instituttets 70-årsjubileum.

Publisert 19. mars 2024 13:55

De som tar utdanning fra Universitetet i Oslo (UiO) kommer raskt i jobb, har høy kompetanse, analytiske ferdigheter og evne til selvstendig arbeid, og mener at deres utdanning er relevant for jobben de får. Det viser Kandidatundersøkelsen 2023.

Publisert 14. des. 2023 11:41

Studenter ved Institutt for kriminologi og rettssosiologi har jobbet med forskningsdesign, datainnsamling og analyse. – På bare noen få uker har de planlagt og gjennomført små kvalitative forskningsprosjekter, og nå har tiden kommet for å presentere resultatene, forteller professor Thomas Ugelvik.