Nyhetsbrev fra CELL 8/2020

CELL arrangerer webinar om god digital eksamen og vil snakke med jusstudenter om hvordan det er å være student på masterstudiet i rettsvitenskap.

Ilustrasjon, CELL medlemmer som holder plakater med navn på de ulike temaene det jobbes med i CELL

Medlemmer i CELL er organisert i fem grupper - "pillarer" (foto: UiO)

CELLs digitale lunsjseminarer #16: God digital eksamen

Hvordan lager man en god digital eksamen? I dette lunsjseminaret ser vi på rammebetingelser for god digital eksamen, viser frem tips og kreative digitale løsninger som kan bidra og presenteres CELLs siste evalueringsrapport fra hjemmeeksamen våren 2020.

Logg på mandag 9. november kl 12.00-12.45

Arrangementsomtale og zoomlenke

Fortell CELL om hvordan det er å være student på jusstudiet

Vår studentsenterleder Johanne Maria Rohde Larsen er på utkikk etter intervjuobjekter som kan fortelle henne om hvordan det er å være student på de ulike semestrene på jussen. Hva fikk du ut av skriveverkstedet på første semester? Hvordan var det å gjennomføre prosedyreøvelsen i JUS2111? Hvor mye tid bruker du egentlig på å forberede deg til kurs, og hva bruker dere som regel tid på der? Er man prisgitt en god kollokviegruppe for å få god forståelse? Hva var den største overgangen når du begynte å skrive masteroppgave? Hva brukte du og masterveilederen din tid på?

Johanne er interessert i å snakke med studenter på alle semestre, med ulike eksamenskarakterer og ulike erfaringer. I første omgang ønsker hun å gjøre enkeltintervjuer over Zoom. Vi kan bruke 30 min eller mer, det kommer an på hvor mye du har på hjertet! Innspillene blir brukt videre i CELL sitt utredningsarbeid, i anonymisert form.

Illustrasjon, hånd med megafon
Illustrasjonsbilde. Shutterstock.

Vil du bidra? Send en e-post til cell-post@jus.uio.no og skriv «INTERVJU» + [semesteret du gjennomfører høsten 2020] i emnefeltet.

Andre nyhetsoppslag

Kurs og webinarer

Ønsker du å få CELL-nytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?

Publisert 6. nov. 2020 11:58 - Sist endret 12. des. 2023 14:25