Sist endret 27. okt. 2022 13:36 av egilj@uio.no

Siden slutten av september har Sigve vært en del av CELL sitt studentteam som studentprosjektleder for forhandlinger. Bli bedre kjent med ham og forhandlingsprosjektet til CELL!

Sist endret 24. nov. 2022 09:32 av Karoline Stensvik

Vi søker etter nye læringsassistenter for kommende semester! Lurer du på hva stillingen som læringsassistent går ut på, bør du bli med på intervjuet med Bror og Viktoria, som forteller om sin arbeidshverdag.

Sist endret 23. sep. 2022 14:19 av Nasjida Noorestany

Studenten Armita har vært ansatt i CELL i snart ett år, og er blant annet med på prosjekter for læringsmiljø og kommunikasjon.

Sist endret 25. aug. 2022 14:25 av Karoline Stensvik

Hils på Nasjida, alle sammen! Med oppstart i juli, er dette CELL sin nye studentsenterleder. Vi ønsker henne velkommen og lar deg bli bedre kjent!

Sist endret 25. okt. 2022 10:00 av egilj@uio.no

Gjennom arbeidet med Skrivelab-prosjektet skal Ole Forfang hjelpe deg med å utvikle gode skriveferdigheter.

Sist endret 14. nov. 2022 10:51 av Karoline Stensvik

Ellen jobber i et forskningsprosjekt om misbruk av elektroniske identiteter. Bli kjent med henne og hennes forskerhverdag.

Sist endret 7. des. 2022 08:42 av egilj@uio.no

Ida er studentprosjektleder for Studenten som forsker og Praksissatsning. Prosjektene er sentrale for CELL sitt arbeid fordi de legger vekt på sentrale ferdigheter studentene bør utvikle gjennom studiet. Ida er også tilknyttet evalueringsprosjektet, som arbeider med tilbakemelding og vurdering av emner ved studiet samt prosjektene i CELL.

Sist endret 5. juli 2023 10:18 av Junaid Mumtaz Khan

I jussens verden er det viktig å ha gode skriveferdigheter, og én av nøklene til suksess er nettopp det å kunne skrive godt. Fakultetets Skrivelab-prosjekt er et nyopprettet tilbud rettet mot å gi studenter mer hjelp til utforming og skriving av tekster. Vi har tatt en prat med to som har deltatt på skriveverksted for å spørre om deres erfaring.

Sist endret 29. apr. 2022 11:54 av oysteikk@uio.no

Som saksbehandler ved Jussbuss får jusstudentene mulighet til å kunne kjenne på smaken fra arbeidslivet. De ansettes i ett år og har varierte arbeidsoppgaver. Fristen til å søke heltidsstilling går ut 01.05 – kanskje du blir deres neste saksbehandler?

Sist endret 8. aug. 2022 15:02 av egilj@uio.no

Kan man gjøre en forskjell her i verden? Studentene på emnet Human Rights in Practice får muligheten til å prøve, i et nytt undervisningsopplegg hvor de skal jobbe for rettferdighet.

Sist endret 15. aug. 2022 11:16 av egilj@uio.no

Vi ser etter studenter som vil representere UiO i den prestisjefylte voldgiftskonkurransen Willem C. Vis International Commercial Moot,  for studieperioden 2022/2023

Sist endret 25. okt. 2022 10:38 av egilj@uio.no

Vi søker studenter til å representere UiO i forhandlingskonkurransen Bucerius Mediation Competition. Konkurransen arrangeres 24.-27. november i Hamburg.

Sist endret 6. okt. 2022 11:00 av lenkeretter@localhost

Semesterstart og vi er i gang!

Sist endret 12. des. 2023 10:05 av Karoline Stensvik

CELL takker for året som har gått og ser frem til det kommende skoleåret!

Sist endret 8. des. 2022 08:42 av Karoline Stensvik

Les om nytt kurs i universitetspedagogikk, første muntlige verksted i JUS2111 og seminarrekken om innganger til arbeidslivet.

Sist endret 16. jan. 2023 08:31 av Karoline Stensvik

Les blant annet om nye mennesker ved CELL, engelsk Skrivelab og les kortrapporten fra pilotkurs for masteroppgavestudenter.

Sist endret 12. des. 2023 15:09 av Karoline Stensvik

Sommeren nærmer seg med stormskritt, og hos CELL er det fortsatt høy aktivitet!

Sist endret 6. okt. 2022 11:01 av lenkeretter@localhost

CELL legger bak seg sitt andre år med status som et Senter for fremragende utdanning (SFU) og ser frem mot det kommende året. Mye har skjedd på CELL!

Sist endret 7. des. 2022 16:46 av egilj@uio.no

For første gang stilte UiO med et lag i Bucerius Mediation Competition.

Sist endret 12. aug. 2022 11:23 av Karoline Stensvik

The Faculty of Law is looking for students to represent the University of Oslo in the prestigious Willem C. Vis International Commercial Moot («Vis Moot») 2022/2023. Participation will give you international experience, meetings with talented fellow students, and improved writing and oral skills.

Sist endret 14. des. 2023 14:02 av Karoline Stensvik

The Faculty of Law provides the opportunity for students to take part in three different moot court competitions in 2022/23. We are now looking for engaged students to represent the University of Oslo in these competitions! Participation will give you international experience, meetings with talented fellow students, and improved writing and oral skills.

Sist endret 15. feb. 2022 08:51 av egilj@uio.no

Læringen gikk begge veier når dommere fikk deres egne rettsavgjørelser analysert av jusstudentene på nytt emne om domsskriving og domsanalyse.

Sist endret 14. des. 2023 14:07 av Karoline Stensvik

Lenge har den eneste formen for tilbakemelding studenter får på juridiske tekster kommet etter at teksten er ferdig skrevet. Ved opprettelsen av skrivelaben får studentene nå et nytt tilbud som retter seg mot skriveprosessen.

Sist endret 6. apr. 2022 12:35 av egilj@uio.no

Video og interaktive skjemaer ble løsningen når studentene på Kriminologi skulle forberedes på å skrive bacheloroppgaven.

Sist endret 15. mars 2022 10:06 av egilj@uio.no

Virkelighetsnær undervisning tar studentene med inn i bilforhandlernes verden, i nytt kurs utviklet av faglærere på Det juridiske fakultet.