Studentprosjektleder søkes til vårt senter for fremragende utdanning

Vil du være med å utvikle undervisningen i jusstudiet? Centre on Experiential Legal Learning søker studentprosjektleder.

Rød megafon

Vi søker studenter som vil bidra i utviklingen av studieprogrammene ved Det juridiske fakultet (illustrasjonsfoto: Colorbox)

CELL er et ressurssenter for utvikling av nye undervisningsformer, eksperimentering med teknologi i læring og samarbeid med arbeidsliv og akademia.

Senteret ble etablert i 2018 som Det juridiske fakultets satsing på utvikling av jusutdanningen. I 2019 fikk senteret tildelt status som Senter for fremragende utdanning (SFU) av Diku, nå HK-dir.

CELL er opptatt av å inkludere studenter i planlegging og utvikling av jussutdanningen. Studenter er med i senterets ledelse, og CELL jobber for at studenter i større grad også skal undervise.

Senteret samarbeider med UiB og UiT, som sammen har etablert CELL Norge.

Stillingen

Studentprosjektleder for LILO (Legal innovation lab Oslo) i CELL

Innovasjonlaben LILO samler studenter, forskere og andre med interesse for rettsteknologi. LILO tilbyr veiledning og støtte til studenter og ansatte som har ideer til rettsteknologiske prosjekter. LILO tilbyr workshops og arrangementer innen blant annet programmering og juridisk design.

LILO er formelt organisert som et prosjekt under CELL ved Det juridiske fakultet på UiO.

Stillingen er en deltidsstilling på 20 %. Arbeidet vil være særlig knyttet til planlegging og koordinering av LILOs arbeid. Som studentprosjektleder inngår du i CELLs studentteam, og bidrar inn i CELL, gjennom deltagelse i CELLs koordineringsteam og i konkrete utviklingsprosjekter. Det forventes også at du bistår med løpende oppgaver av både faglig og praktisk art. Arbeidsoppgavene vil blant annet være:

• Veilede studenter med rettsteknologiske prosjekter

• Planlegge og avholde arrangementer

• Utvikle materiale/ressurser til LILOs arbeid

• Delta på fellesmøter og komme med bidrag i saker/utviklingsarbeid.

• Kommunikasjon, publisering i SoMe, arbeide med å publisere undervisningserfaringer på CELL sine nettsider.

Kvalifikasjonskrav og egenskaper

Vi søker etter studenter som har lyst til å være med på å utvikle studieprogrammene ved Det juridiske fakultet.

• Du må ha 1–2 års høyere utdanning utover videregående skole. Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.

• Du er interessert i rettsteknologi

• Du er serviceorientert, fleksibel, arbeidsom og gjennomfører oppgaver på en selvstendig måte.

• Du er utadvendt, har gode samarbeidsevner og liker å jobbe med prosjektarbeid.

• Du har svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne, og gode norske og engelske ferdigheter.

• Du er opptatt av undervisning, og er interessert i forskjellige typer undervisningsmetoder. Det er også en fordel om du har erfaring fra emner som har tatt i bruk erfaringsbasert undervisning.

Stillingen er midlertidig og på inntil ett år. Tiltredelse så snart som mulig.

Vi tilbyr lønn som fagkonsulent (SKO 0389) i lønnstrinn 35–37 avhengig av ansiennitet, som tilsvarer NOK 383 200 – 392 300 pr. år i 100 % stilling.

Søknadsfrist: 20. januar 2023.

Les mer om CELL.

For faglige spørsmål knyttet til innhold i stillingen som studentprosjektleder for LILO, ta kontakt med professor Tobias Mahler

Fullstendig søknad med CV og eventuelle attester sendes som én samlet PDF-fil via e-post til: Karoline Stensvik.

Aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju.

Publisert 4. jan. 2023 13:27 - Sist endret 4. jan. 2023 13:27