Ledig stilling: Studentprosjektleder til Skrivelab

CELL: Senter for erfaringsbasert juridisk læring søker ny studentprosjektleder for Skrivelab. Som studentprosjektleder er du en del av CELL studentteam, og påvirker utviklingen av skrivesatsingen ved fakultetet. Satsingen fikk våren 2023 et eget rom for å fremme samskriving og juridisk skriving ved fakultetet.

Hvit megafon

Er du utadvendt, en som kommuniserer godt med andre og liker å løse oppgaver i team – så kan dette være stillingen for deg!

Fakta om CELL

CELL er et ressurssenter for utvikling av nye undervisningsformer, eksperimentering med teknologi i læring, og et samarbeid mellom arbeidsliv og akademia. Senteret ble etablert i 2018 som Det juridiske fakultets satsing på utvikling av jusutdanningen. I 2019 fikk senteret tildelt status som Senter for fremragende utdanning (SFU) av Diku, nå HK-dir. CELL er opptatt av å inkludere studenter i planlegging og utvikling av jussutdanningen. Studenter er med i senterets ledelse, og CELL jobber for at studenter i større grad også skal undervise. Senteret samarbeider med UiB og UiT, som sammen har etablert CELL Norge.

Her kan du lese mer om CELL.

Mer om stillingen

Stillingen er en deltidsstilling på 20 %. Arbeidet i skrivesatsingen er særlig knyttet til opplæring av studentrettere og andre læringsassistenter, samt videreutvikling av fakultetets skrivelab. Som studentprosjektleder inngår du i CELLs studentteam, og bidrar til å lede skrivesatsingen ved CELL, gjennom deltagelse i CELLs koordineringsteam og i konkrete utviklingsprosjekter. Det forventes også at du bistår med løpende oppgaver av både faglig og praktisk art.

Arbeidsoppgavene vil blant annet være:

• Samarbeide med faglig leder for skrivetrening, administrasjonen og med andre i CELL om utviklingsarbeid og prosjekter/arbeidsgrupper. Dette kan innebære utarbeidelse av notat, rapporter, artikler, nettressurser og språkvask.

• Delta på fellesmøter og komme med bidrag i saker/utviklingsarbeid.

• Kommunikasjon, publisering i SoMe, arbeide med å publisere undervisningserfaringer på CELL sine nettsider.

• Bidra til det pedagogiske utviklingsarbeidet ved fakultetet, foredrag og formidling på konferanser, artikkel- og kronikkskriving, intervjuer i media og andre arenaer.

• Praktisk assistanse for CELL, blant annet ved arrangementer.

Kvalifikasjoner og egenskaper

• Du må ha 1–2 års høyere utdanning utover videregående skole. Realkompetanse med relevans for de aktuelle oppgavene kan kompensere for utdanningskravet.

• Du er serviceorientert, fleksibel, arbeidsom og gjennomfører oppgaver på en selvstendig måte.

• Du er utadvendt, har gode samarbeidsevner og liker å jobbe med prosjektarbeid.

• Du har svært god skriftlig og muntlig formidlingsevne, og gode norsk- og engelskferdigheter.

• Du er opptatt av undervisning, og er interessert i forskjellige typer undervisningsmetoder. Det er også en fordel om du har erfaring fra emner som har tatt i bruk erfaringsbasert undervisning.

• Det er ønskelig at du enten har erfaring som oppgaveretter eller skal bli oppgaveretter ved fakultetet.

Stillingen er midlertidig og på inntil ett år. Tiltredelse så snart som mulig, og før 14. august.

Vi tilbyr lønn som fagkonsulent (SKO 0389) i lønnstrinn 35–37 avhengig av ansiennitet, som tilsvarer NOK 414 200 – 423 300 pr. år i 100 % stilling.

Søknadsfrist: 27. juni 2023.

For spørsmål knyttet til innhold i stillingen som studentprosjektleder, kontakt studentsenterleder: Ole Forfang

For ytterligere informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med administrativ koordinator for CELL: Karoline Stensvik.

Fullstendig søknad med CV og eventuelle attester sendes som én samlet PDF-fil via e-post til: Karoline Stensvik.

Aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju.

Publisert 12. juni 2023 08:22 - Sist endret 14. des. 2023 14:10