Tidligere

Tid og sted: , Gamle Festsal

Attend the dress rehearsals for two of the UiO moot court teams. This is a great opportunity to learn more about oral procedure and gain valuable insight into the course JUS5042 – Moot Court.

Tid og sted: , Rom 8113, Domus Juridica

Hvordan trives egentlig studentene ved Det juridiske fakultet? Hvilke utfordringer står vi ovenfor når vi skal bedre det faglige, fysiske og psyko-sosiale læringsmiljøet?

Tid og sted: , Skrivelab

Synest du juss på nynorsk er utfordrande? Denne hausten kan du komme på kurs for å bli betre til å skrive juss på nynorsk, og betre til å skrive juss generelt.

Tid og sted: , Skrivelab

Tid og sted: , Scene HumSam

Kom og del din villeste fantasi om hvordan studiehverdagen burde se ut. Her vil du få innsikt i nåværende studentansattes erfaringer med det som skjer på universitetet. Dette arrangementet er en lavterskel arena for å dele dine tanker som student.

Tid og sted: , Domus Juridica, Auditorium 2

CELL og Forum for tvisteløsning v/Professor Sverre Blandhol inviterer til filmvisning av klassikeren «12 edsvorne menn» (1957) og forhandlingsseminar den 25. oktober på Domus Juridica.

Tid og sted: , DJ, Auditorium 2

Velkommen til vår femte ‘LILO Talk’ hvor vi vil høre fra Dan Sørensen om hvordan advokatfirmaet Selmer arbeider med teknologi.

Tid og sted: , Rom 3110

Tid og sted: , Auditorium 14

Skal du skrive masteroppgave innen jus neste semester? Bli bedre forberedt og kom bedre i gang med kurs, arrangert av CELL.
NB! Forelesningen avholdes i Aud 14, Domus Bibliotecha

Tid og sted: , Auditorium 2, Domus Juridica

In this seminar, Visiting Associate Professor Gary Cazalet, University of Melbourne, will discuss how he has used experiential learning in his subject Future Lawyer to build student autonomy and wellbeing, together with the challenges in moving to this teaching mode. The seminar is open for everyone at the Faculty of Law.

Tid og sted: , Gamle Festsal

Wednesday the 21st of June, CELL and the Faculty arrange oral round for our Nuremberg team.

Tid og sted: , Gamle Festsal

Monday the 5th of June, CELL and the Faculty invites you to the dress rehearsal for our Telders team.

Tid og sted: , Domus Biblioteka

CELL og Det juridiske fakultet inviterer til seminar om foreldelse og internasjonal rett. Seminaret er åpent for jurister med interesse for regler om foreldelse og studenter på JUS3112 Formuerett. For sistnevnte er det også levert bidrag til en skrivekonkurranse.

Tid og sted: , Rom for aktiv læring, 2. etasje i Domus Juridica

Velkommen til vår fjerde LILO Talk hvor vi vil høre fra personene bak prosjektene VINADRE (Therese Marie Moen), JusBoost (Morten Engervik), Virtuell virkelighet, digitale juridiske tjenester (Tobias Rade Evensen) og Fristkalkulator (Joakim Sørbø Snerte). Alle prosjektene er rettsteknologiske og drevet av studenter ved UiO.

Tid og sted: , DJ Skrivelab: Rom for aktiv læring (2106)

I denne seminarrekken snakker vi med ulike jurister for å belyse det mangfoldige arbeidslivet. Denne gangen deler Britt Eva Haaland fra Sopra Steria og Ulrik Fredrik Thyve fra Mastercard sine erfaringer.

Tid og sted: , Gamle Festsal

Friday the 17th of March, CELL and the Faculty invites you to the dress rehearsal for our teams to Jessup and Vis Moot.

Tid og sted: , Domus Juridica 2.etg

Mandag 6.mars åpner vi Skrivelab: Et rom for aktiv læring. Stedet du går for å utvikle skriveferdighetene dine.

Tid og sted: , Auditorium 3

Tid og sted: , Auditorium 2

Velkommen til vår tredje ‘LILO Talk’ hvor vi vil høre fra Trine Melsether om digitalisering i advokatbransjen.

Tid og sted: , Auditorium 2

Start det nye året med å bli en bedre forhandler med CELL

Tid og sted: , Auditorium 2

Arbeidslivet for jurister er mer mangfoldig enn det man først kan tro. Vi ser på hvordan valgemner, masteroppgave og andre faktorer gir muligheter i arbeidslivet.

Tid og sted: , Auditorium 1, Domus Juridica

Det er en stund siden jusstudenter har hatt skoleeksamen. Professor Marte Kjørven og student Ishtiaq Hossain gir deg gode tips og triks om denne eksamensformen.

Tid og sted: , Auditorium 3, Domus Juridica

Skal du skrive masteroppgave innen jus neste semester? Bli bedre forberedt og kom bedre i gang med nytt kurs, arrangert av CELL.