Lenke til webinar: https://uio.zoom.us/j/5663734276
Historisk har jusutdanningene i Norge i liten grad vektlagt å utvikle muntlige ferdigheter, fokuset har vært på skriftlig arbeid. I arbeidslivet er jurister derimot nødt til å være i stand til å formidle faget muntlig, og til en variert målgruppe. Hvorfor gjenspeiles ikke dette i jusutdanningene?
Vårt panel vil ta for seg spørsmål som:
- Hvorfor bør man ha mer muntlighet i undervisning og vurdering, og hvordan skal det gjøres?
- Hvordan kan man sikre overensstemmelse mellom muntlige øvelser i undervisning og vurdering av studentenes muntlige ferdigheter?
- Hvilke muligheter og utfordringer finnes?
Paneldeltakerne starter med innlegg, før vi åpner opp for debatt.
Panelet består av
Ordstyrer Kristine Helen Korsnes, UiT
- Tor Aamodt Wigum, Universitetslektor, UiT.
- Marie Vangen, føresteamanuensis, UiT
- Magne Strandberg, Professor, UiB
- Anine Kierulf, Førsteamanuensis, UiO
- Tor Andre Markussen, student, UiT
- Ellen Bennin Brataas, student, UiO
- Kanwarjot Kaur, student, UiO
- Ihne Johansen, studentrepresentant i CELL Norge styringsgruppen, UiB