Informasjonsmøte: Internasjonale prosedyrekonkurranser

Er du interessert i å delta i en internasjonal prosedyrekonkurranse? Kom på infomøte!

Tre dommere sitter ved et podie i den internasjonale domstolen, én student prosederer og flere tilskuere følger med

I Telders prosedyrekonkurranse får studentene mulighet til å bryne seg på dommere fra International Court of Justice. (Foto: Telders).

For studieperioden 2022/2023 satser Det juridiske fakultet på deltakelse i tre ulike internasjonale prosedyrekonkurranser. I den forbindelse er vi på utkikk etter engasjerte studenter som kan representere UiO ved disse konkurransene!

Gjennom deltakelse i en slik konkurranse vil du få muligheten til å ta i bruk den juridiske metoden utenfor lesesalen, og få dypdykket i et interessant sakskompleks. I tillegg vil du få godkjent 10 studiepoeng gjennom valgemnet JUS5040 – Moot Courts.

Høres dette ut som noe for deg? Kom på informasjonsmøte for en mulighet til å få et bedre innblikk i hva en eventuell deltakelse vil innebære. Det vil bli holdt en kort presentasjon innledningsvis, og mulighet til å få svar på spørsmål fra tidligere deltakere. Det er også mulighet for å komme innom utover arrangementet for å stille spørsmål.

Se denne siden for mer informasjon om konkurransene, samt påmelding.

Publisert 3. mai 2022 16:58 - Sist endret 3. mai 2022 16:58