Ulike veier inn i arbeidslivet

Arbeidslivet for jurister er mer mangfoldig enn det man først kan tro. Vi ser på hvordan valgemner, masteroppgave og andre faktorer gir muligheter i arbeidslivet.

Abstrakt illustrasjon, viser to symboler for kartpunkt, med stiplet, snirklete linje mellom dem. Skal symbolisere at veien til mål ofte ikke er rett frem.

De færreste lander drømmejobben med en gang, og for mange studenter er det vanskelig å si nå hva drømmejobben i det hele tatt er.

Seminarrekke: Fakultetet og CELL inviterer jurister med ulike veier inn i arbeidslivet, hvor de forteller hvordan de fikk sin nåværende jobb.

Vi får blant annet vite hvilke valgfag de tok, hvilken rolle nettverk har hatt og få tips om muligheter til kompetansebygging etter endt utdanning. Du får se at andre ting enn karakterer kan ha betydning for hvilke muligheter som dukker opp.

Foredragene har også fokus på delings- og læringskultur.

23. november får vi besøk av:

• Johanne Rundberget Floberghagen, Underdirektør Skatteetaten
  • Tonje Møller Lie, Spesialrådgiver Oslo Origo

De presenterer seg, vi har en dialog og du som publikum kan stille spørsmål.

Vi serverer pizza!

Publisert 15. nov. 2022 09:06 - Sist endret 15. nov. 2022 15:11