Kurs i prosjektdesign og metode for masteroppgave

Skal du skrive masteroppgave innen jus neste semester? Bli bedre forberedt og kom bedre i gang med kurs, arrangert av CELL.
NB! Forelesningen avholdes i Aud 14, Domus Bibliotecha

student som skriver, sittende i lyst rom

Få en god start på arbeidet med masteroppgaven med nytt kurs (Foto: Oda Hveem, UiO)

Video og presentasjoner fra kurset:

Slides: powerpoint / PDF

NB! Opptak er fra forrige semester, og ikke alt vil være korrekt for årets gjennomføring.

Du som snart skal skrive masteroppgave inviteres til kurs i prosjektdesign og metode for masteroppgaver. Kurset består av en forelesning og smågrupper du må melde deg på for å delta på.

Kurset forbereder deg på det kommende arbeidet med masteroppgaven, og du vil dermed komme raskere og bedre i gang. Kurset vil også være en hjelp med å finne og utforme et godt prosjekt før oppmeldingsfristen for masteroppgave 1. oktober.

Du vil lære om ulike typer rettsvitenskapelig forskning, og hvordan finne og utforme tema og gode forskningsspørsmål. I grupper kan du diskutere mulige temaer med kursholder og medstudenter.

Kursopplegg og påmelding

Kursopplegget består av en forelesning 14. september kl.10.15 i Auditorium 14 som er åpen for alle. Forelesningen vil bli tatt opp og lagt ut på denne siden. I tillegg kan du melde deg på smågrupper, der du har to kursdager, bestående av en dobbelttime med undervisning i mindre grupper. På kurset vil du få mulighet til å presentere, diskutere og videreutvikle ideer du har til masteroppgaven din. Etter første kursdag vil du få kommentarer som du kan bearbeide til kursdag 2. Gruppeundervisningen vil gjennomføres i perioden 18.-22. september i rom 3111 eller 3112.

Gruppeundervisningen krever påmelding og har begrenset med plasser og har påmeldingsfrist 15. september kl.12.00.

Meld deg på gruppe

Kursholderne er Marte Eidsand Kjørven, Malcolm Langford, Vebjørn Wold og Trude Myklebust.

Husk også informasjonsmøtet for masteroppgaven, tirsdag 12. september kl. 10.15-12.00 i Auditorium 3 på Domus Academica.

Kurset har blitt til gjennom prosjektet «Studenten som forsker» i CELL. Her jobber vi for at studenter i rettsvitenskap ved UiO skal utvikle akademiske ferdigheter på et høyere nivå enn i dag.

Kontakt Ida Henriette Toftner eller Karoline Stensvik om du har spørsmål

Publisert 30. aug. 2023 13:33 - Sist endret 15. sep. 2023 20:02