Ulike veier inn i arbeidslivet

I denne seminarrekken snakker vi med ulike jurister for å belyse det mangfoldige arbeidslivet. Denne gangen deler Britt Eva Haaland fra Sopra Steria og Ulrik Fredrik Thyve fra Mastercard sine erfaringer.

Abstrakt illustrasjon, viser to symboler for kartpunkt, med stiplet, snirklete linje mellom dem. Skal symbolisere at veien til mål ofte ikke er rett frem.

De færreste lander drømmejobben med en gang, og for mange studenter er det vanskelig å si nå hva drømmejobben i det hele tatt er.

Ulike veier inn i arbeidslivet er en seminarrekke i regi av fakultetet og CELL, hvor jurister med ulike veier inn arbeidslivet forteller hvordan de fikk sin nåværende jobb. Arbeidslivet for jurister er mer mangfoldig enn det man først tror - derfor ser vi nærmere på hvordan valgemner, masteroppgave og nettverk gir ulike muligheter i arbeidslivet.

I seminaret forteller juristene blant annet om hvilke valgfag de tok, viktigheten av nettverk under studietiden, og muligheter til kompetansebygging etter endt utdanning. Du får se at andre ting enn karakterer kan ha betydning for hvilke muligheter som dukker opp.

Foredragene har også fokus på delings- og læringskultur.

30. mars får vi besøk av:

• Britt Eva Haaland fra Sopra Steria
  • Ulrik Fredrik Thyve fra Mastercard

De presenterer seg, vi har en dialog og du som publikum kan stille spørsmål.

Publisert 21. mars 2023 18:38 - Sist endret 22. mars 2023 09:26