Læringsmiljøundersøkelsen: Lansering av funn

Hvordan trives egentlig studentene ved Det juridiske fakultet? Hvilke utfordringer står vi ovenfor når vi skal bedre det faglige, fysiske og psyko-sosiale læringsmiljøet?

Studenter jobber

Læringsmiljøundersøkelsen ble utført september 2023. Nå lanseres funnene. Foto: Oda Hveem, UiO.

Mandag 4. mars 2024 lanserer CELL funnene fra Læringsmiljøundersøkelsen. Prosjektgruppa presenterer overordnet mønster, empirisk analyse av årsakssammenheng, samt forslag til mulige tiltak.

Det vil også være en panelsamtale med representanter fra studentene, fakultetet og arbeidslivet, som ser på funnene i undersøkelsen. De vil drøfte hva et godt læringsmiljø består av og hvordan vi som fakultet kan oppnå dette.

I panelet møter du:

• Maria A. Hjort, Studiedekan, Det juridisk fakultet, UiO
  • Anna Elisabeth Ø. Aksevoll, Juridisk studentutvalg, UiO
  • Jon Wessel-Aas, Leder, Advokatforeningen

Samtalen vil bli ledet av Nasjida Noorestany, studentprosjektleder, CELL.

Hvorfor en læringsmiljøundersøkelse?

Jusutdanningen i Norge har vært dominert av konkurransekultur og en svak følelse av tilhørighet. Denne utfordringen deler vi med jusutdanninger mange andre steder i verden.

De siste årene har fakultetet innført en del tiltak for å forbedre læringsmiljøet. I september 2023 utførte CELL derfor en omfattende læringsmiljøundersøkelse som ble sendt ut til alle fakultetets studenter. Ved å få tilbakemelding fra studentene, håper vi at fakultetet kan få innblikk i hvilke tiltak som har fungert, samt utvikle mer målrettede tiltak.

Kl.12.00              Velkommen v/Tone Wærstad, nestleder CELL

Kl.12.05              Oversikt over resultater og metoden fra prosjektteamet v/Dan                                         Uehara, Alva Kjensli og Malcolm Langford

Kl.12.25              Paneldiskusjon med paneldeltakere:
                           Maria A. Hjort, Studiedekan, Det juridisk fakultet, UiO
                           Anne Elisabeth Ø. Aksevoll, Juridisk studentutvalg, UiO
                           Jon Wessel-Aas, Leder, Advokatforeningen

Kl.12.45              Diskusjon

Arrangementet er åpent for de som måtte være interesserte.

Vi gleder oss til å dele dette med dere!

CELL
Publisert 26. feb. 2024 10:47 - Sist endret 27. feb. 2024 15:20