Kristine Helen Korsnes

Førstelektor - Institutt for privatrett
Brukernavn
Besøksadresse Karl Johans gate 47 Domus Media 0162 Oslo
Postadresse Postboks 6706 St. Olavs plass 0130 Oslo

Faglige interesser

Undervisning

Bakgrunn

Priser

Verv

Samarbeid

 

Publikasjoner

  • Korsnes, Kristine Helen (2019). En kommentar til lovfestingen av rettsvalgsregler på arverettens område. I Haugli, Trude; Gerrard, Siri; Hellum, Anne & Svensson, Eva-Maria (Red.), Dette brenner jeg for: Festskrift til Hege Brækhus 70 år. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-3312-0. s. 225–243.
  • Korsnes, Kristine Helen (2018). Rettsvalgsspørsmål i et rettsanvendelsesperspektiv. I Haugli, Trude; Eriksen, Gunnar Ketil & Jakobsen, Ingvild Ulrikke (Red.), Rettsvitenskap under nordlys og midnattssol. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-2313-8. s. 197–225.
  • Korsnes, kristine helen (2017). Feil fokus- eller fokus på feil? 83 «Bakvendt» undervisning og digitaliserte verktøy som metoder til å fremme skriveferdigheter. Læring om læring. ISSN 2535-4108. 1(1), s. 83–93.
  • Korsnes, Kristine Helen (2007). EU-rettens paradoksale betydning for den internasjonale privatretten. I Frantzen, Torstein; Giertsen, Johan & Moss, Giuditta Cordero (Red.), Rett og toleranse. Festskrift til Helge Johan Thue. Gyldendal Akademisk. ISSN 978-82-05-37592-5. s. 289–303.
  • Korsnes, Kristine Helen (2004). Lovvalg i internasjonale kontraktsforhold. Bør partenes lovvalgsadgang omfatte en adgang til å velge transnasjonal rett som den anvendelige lov? I Christiansen, Per (Red.), Fra Driftssentralen til Teorifagbygget. UiT Norges arktiske universitet. s. 131–153.
  • Korsnes, Kristine Helen (2004). The Norwegian Home Care Allowance. I Svensson, Eva-Maria; Pylkkänen, Anu & Niemi-Kiesiläinen, Johanna (Red.), Nordic Equality at a Crossroads - Feminist Legal Studies Coping with Difference. Ashgate. s. 107–133.

Se alle arbeider i Cristin

  • Korsnes, Kristine Helen (2024). Lur eller lurt med ChatGPT? ChatGPT som lærings- og avlæringsverktøy.
  • Korsnes, Kristine Helen (2023). Paneldebatt: Hvilke muligheter og utfordringer står juristutdannelsen overfor de kommende årene?
  • Korsnes, Kristine Helen (2023). ChatGPT og KI i jussutdanningen.
  • Korsnes, Kristine Helen (2023). Hva kan studentaktiv læring være og hvordan kan vi tilrettelegge for det på masterstudiene i rettsvitenskap?
  • Korsnes, Kristine Helen (2023). Helhetlig forståelse av kvalitetsarbeid i praksis. Studentevaluering, lærerevaluering og oppfølgning av evalueringsdata.
  • Korsnes, Kristine Helen (2023). Deltaker i panelsamtale på seminaret Utdanner vi jurister for gårsdagens virkelighet?
  • Korsnes, Kristine Helen (2022). Hvordan kan vi jobbe mot frafall på studiene våre?
  • Korsnes, Kristine Helen (2022). Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer.
  • Korsnes, Kristine Helen (2022). Om Høyesteretts rolle som utvikler av norsk internasjonal privatrett.
  • Korsnes, Kristine Helen (2022). Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer. Læring om læring. ISSN 2535-4108. 8(1).
  • Korsnes, Kristine Helen (2022). Erfaringer og refleksjoner om det å være mentor for kollegaer som deltar på pedagogisk basiskompetanseprogram.
  • Korsnes, Kristine Helen (2021). Lærersamarbeid om undervisning – slik gjør vi det! .
  • Korsnes, Kristine Helen (2021). Utdanningsdekanene. Dette mener de om jusstudiet og nye aktører. [Fagblad]. Juristen, nr. 5 2021.
  • Korsnes, Kristine Helen (2021). Utdanning av fremtidens jurist .
  • Korsnes, Kristine Helen (2021). Hvordan systematisk følge opp evalueringsdata? Eksempler fra Det juridiske fakultet.
  • Korsnes, Kristine Helen (2021). Pedagogisk lederskap og kollegialt lærersamarbeid.
  • Korsnes, Kristine Helen (2021). How can we support first-year students in learning how to write academically?Experiences from the Faculty of Law at UiT .
  • Korsnes, Kristine Helen (2020). Hvordan tar vi imot og følger opp nye studenter?
  • Korsnes, Kristine Helen (2020). Hvordan kan vi ruste studentene våre til å møte samfunnets og arbeidslivets behov i fremtiden?
  • Korsnes, Kristine Helen (2020). Lunsjseminar #13: Paneldebatt - Hva skal vi med høst 2020?
  • Korsnes, Kristine Helen (2020). Hvordan skal man lære studentene å lære – hjemmefra? [Internett]. Khrono nettavis.
  • Korsnes, Kristine Helen & Nylund, Anna (2019). "Ny" praksisordning - pilot 2019.
  • Korsnes, Kristine Helen (2019). Læring og kunnskap for fremtidens jurist. Fyrtårnprosjekt ved Det juridiske fakultet, UiT Norges arktiske universitet.
  • Korsnes, Kristine Helen (2019). «Innholdet i en pedagogisk mappe - Hva må være på plass etter retningslinjene?», og «Pedagogiske utviklingsarbeider - hva og hvordan?».
  • Korsnes, Kristine Helen (2019). Pedagogisk oppfølgingsprogram for nyansatte +.
  • Korsnes, Kristine Helen (2019). En kommentar til forslag om rettsvalgsregler på arverettens område.
  • Korsnes, Kristine Helen & Frostad, Magne (2018). Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte? Læring om læring. ISSN 2535-4108. 2(1).
  • Korsnes, Kristine Helen & Frostad, Magne (2018). Hvordan kan vi bruke Canvas i undervisningen?
  • Korsnes, Kristine Helen (2018). Begynnerkollokvieordningen ved det juridiske fakultet, UiT.
  • Korsnes, Kristine Helen (2018). Å være jusstudent i Tromsø. Med fokus på fyrtårnsprosjektet og videreføringen av det. Innlegg JSU fagråd Tromsø.
  • Frostad, Magne & Korsnes, Kristine Helen (2018). Læring og Canvas: Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte?
  • Korsnes, Kristine Helen (2018). Pedagogiske muligheter ved bruk av IKT i undervisning -Erfaringer fra utnyttelse av digitale muligheter på masterstudiet i rettsvitenskap .
  • Korsnes, Kristine Helen (2017). Semesteroppgaven .
  • Korsnes, Kristine Helen (2017). Muntlige presentasjoner i undervisningen.
  • Korsnes, Kristine Helen; Bendiksen, Lena R. Lauritsen & Dahle, kjersti (2017). Kompetanse og læringsutbytte. Fyrtårnsprosjektet ved det juridiske fakultet.
  • Korsnes, Kristine Helen (2017). Muntlig eksamen.
  • Korsnes, kristine helen (2017). Feil fokus- eller fokus på feil? «Bakvendt» undervisning og digitaliserte verktøy som metoder til å fremme skriveferdigheter .
  • Korsnes, Kristine Helen (2016). Skriving på studiet.
  • Korsnes, Kristine Helen (2015). Fyrtårnsprosjektet Kompetanse og læringsutbytte, Det juridiske fakultet - Hvilke tiltak er igangsatt og planlagt på første avdeling?
  • Korsnes, Kristine Helen (2010). Menneskerettigheter som ramme for internasjonal privatrett?
  • Korsnes, Kristine Helen (2010). Internasjonalt preseptoriske regler i internasjonale kommersielle kontrakter. - Kan og bør lojalitetsprinsippet anses som en internasjonalt preseptorisk regel?
  • Korsnes, Kristine Helen (2001). The Kontantstøtte or the Norwegian home care allowance.
  • Korsnes, Kristine Helen; Finstad, Bjørn-Petter & Fossland, Trine (2020). Timeregnskapet og studentaktive læringsformer – i spennet mellom forventning, ledelse og samarbeidskultur. Rapport fra arbeidsgruppe for gjennomgang av registrering og fordeling av undervisning med studentaktive læringsformer, nedsatt av Strategisk utdanningsutvalg høsten 2019, avgitt desember 2020 . UiT Norges arktiske universitet.
  • Korsnes, Kristine Helen; Rui, Jorun I & Vangen, Marie (2020). Høringsuttalelse – forslag til midlertidig lov om endringer i rettens sammensetning mv. for å avhjelpe konsekvenser av utbrudd av Covid-19 . Høringssvar til JD. Fulltekst i vitenarkiv
  • Nylund, Anna & Korsnes, Kristine Helen (2019). Høringsuttalelse til utkast til Haag konferansens Judgments Convention. Høringsuttalelse til Justisdepartementets brev av 19.12.2018 angående Haag konferansens konvensjon om anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer i sivile og kommersielle saker.
  • Korsnes, kristine helen; Michalsen, Dag & Svensson, Eva-Maria (2013). Innledning til Kompendium i rettsfilosofi. UiT Norges arktiske universitet.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. mai 2023 09:06 - Sist endret 12. mai 2023 09:06