-
Korsnes, Kristine Helen
(2024).
Lur eller lurt med ChatGPT? ChatGPT som lærings- og avlæringsverktøy.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2023).
Paneldebatt: Hvilke muligheter og utfordringer står
juristutdannelsen overfor de kommende årene?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2023).
ChatGPT og KI i jussutdanningen.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2023).
Hva kan studentaktiv læring være og hvordan kan vi tilrettelegge for det på masterstudiene i rettsvitenskap?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2023).
Helhetlig forståelse av kvalitetsarbeid i praksis. Studentevaluering, lærerevaluering og oppfølgning av evalueringsdata.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2023).
Deltaker i panelsamtale på seminaret Utdanner vi jurister for gårsdagens virkelighet?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2022).
Hvordan kan vi jobbe mot frafall på studiene våre?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2022).
Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2022).
Om Høyesteretts rolle som utvikler av norsk internasjonal privatrett.
-
-
Korsnes, Kristine Helen
(2022).
Erfaringer og refleksjoner om det å være mentor for kollegaer som deltar på pedagogisk basiskompetanseprogram.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2021).
Lærersamarbeid om undervisning – slik gjør vi det!
.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2021).
Utdanningsdekanene. Dette mener de om jusstudiet
og nye aktører.
[Fagblad].
Juristen, nr. 5 2021.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2021).
Utdanning av fremtidens jurist
.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2021).
Hvordan systematisk følge opp evalueringsdata? Eksempler fra Det juridiske fakultet.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2021).
Pedagogisk lederskap og kollegialt lærersamarbeid.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2021).
How can we support first-year students in learning how to write academically?Experiences from the Faculty of Law at UiT
.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2020).
Hvordan tar vi imot og følger opp nye studenter?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2020).
Hvordan kan vi ruste studentene våre til å møte samfunnets og arbeidslivets behov i fremtiden?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2020).
Lunsjseminar #13: Paneldebatt - Hva skal vi med høst 2020?
-
-
-
Korsnes, Kristine Helen & Nylund, Anna
(2019).
"Ny" praksisordning - pilot 2019.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2019).
Læring og kunnskap for fremtidens jurist. Fyrtårnprosjekt ved Det juridiske fakultet, UiT Norges arktiske universitet.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2019).
«Innholdet i en pedagogisk mappe - Hva må være på plass etter retningslinjene?», og
«Pedagogiske utviklingsarbeider - hva og hvordan?».
-
Korsnes, Kristine Helen
(2019).
Pedagogisk oppfølgingsprogram for nyansatte +.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2019).
En kommentar til forslag om rettsvalgsregler på arverettens område.
-
Korsnes, Kristine Helen & Frostad, Magne
(2018).
Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte?
Læring om læring.
ISSN 2535-4108.
2(1).
-
Korsnes, Kristine Helen & Frostad, Magne
(2018).
Hvordan kan vi bruke Canvas i undervisningen?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2018).
Begynnerkollokvieordningen ved det juridiske fakultet, UiT.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2018).
Å være jusstudent i Tromsø. Med fokus på fyrtårnsprosjektet og videreføringen av det. Innlegg JSU fagråd Tromsø.
-
Frostad, Magne & Korsnes, Kristine Helen
(2018).
Læring og Canvas: Bidrar utvikling og bruk av digitale læringsrom i Canvas til en forbedring av jusstudenters læringsutbytte?
-
-
Korsnes, Kristine Helen
(2018).
Pedagogiske muligheter ved bruk av IKT i undervisning
-Erfaringer fra utnyttelse av digitale muligheter på masterstudiet i rettsvitenskap
.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2017).
Semesteroppgaven .
-
Korsnes, Kristine Helen
(2017).
Muntlige presentasjoner i undervisningen.
-
Korsnes, Kristine Helen; Bendiksen, Lena R. Lauritsen & Dahle, kjersti
(2017).
Kompetanse og læringsutbytte. Fyrtårnsprosjektet ved det juridiske fakultet.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2017).
Muntlig eksamen.
-
Korsnes, kristine helen
(2017).
Feil fokus- eller fokus på feil?
«Bakvendt» undervisning og digitaliserte verktøy som metoder til å fremme skriveferdigheter
.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2016).
Skriving på studiet.
-
Korsnes, Kristine Helen
(2015).
Fyrtårnsprosjektet Kompetanse og læringsutbytte,
Det juridiske fakultet
- Hvilke tiltak er igangsatt og planlagt på første avdeling?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2010).
Menneskerettigheter som ramme for internasjonal privatrett?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2010).
Internasjonalt preseptoriske regler i internasjonale kommersielle kontrakter. - Kan og bør lojalitetsprinsippet anses som en internasjonalt preseptorisk regel?
-
Korsnes, Kristine Helen
(2001).
The Kontantstøtte or the Norwegian home care allowance.
-
Korsnes, Kristine Helen; Finstad, Bjørn-Petter & Fossland, Trine
(2020).
Timeregnskapet og studentaktive læringsformer – i spennet mellom forventning, ledelse og samarbeidskultur. Rapport fra arbeidsgruppe for gjennomgang av registrering og fordeling av undervisning med studentaktive læringsformer, nedsatt av Strategisk utdanningsutvalg høsten 2019, avgitt desember 2020
.
UiT Norges arktiske universitet.
-
Korsnes, Kristine Helen; Rui, Jorun I & Vangen, Marie
(2020).
Høringsuttalelse – forslag til midlertidig lov om endringer i rettens sammensetning mv. for å avhjelpe konsekvenser av utbrudd av Covid-19
.
Høringssvar til JD.
Fulltekst i vitenarkiv
Vis sammendrag
Høringsuttalelse – forslag til midlertidig lov om endringer i rettens sammensetning mv. for å avhjelpe konsekvenser av utbrudd av Covid-19. Av Det juridiske fakultet på vegne av UiT Norges arktiske universitet.
-
Nylund, Anna & Korsnes, Kristine Helen
(2019).
Høringsuttalelse til utkast til Haag konferansens Judgments Convention.
Høringsuttalelse til Justisdepartementets brev av 19.12.2018 angående Haag konferansens konvensjon om anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer i sivile og kommersielle saker.
-