I rapporten om prosedyrerettet undervisning er det kartlagt ulike prosedyrerettede undervisningstilbud ved flere juridiske utdanningsinstitusjoner og sett på muligheter for det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo.
Publikasjoner - Side 2
This study examines academic teachers’ agency and emergency responses, prompted by the physical closure of universities and university colleges due to the COVID-19 crisis.
In december 2021 was visited by the Norwegian Directorate for Higher Education and Skills (HK-Dir). The visit resulted in a report with feedback to the centre about further development and priorities.
CELL har utarbeidet en rapport som kartlegger gjeldende læringsmål for Masterstudiet i rettsvitenskap og gir forslag til justeringer i læringsmålene.
CELLs høringssvar til representantforslag 109 S (2021–2022) fra Venstre. Kan leses som PDF her.
CELLs høringssvar til Regjeringens Strategi for digital omstilling i universitets- og høyskolesektoren. Kan også leses som PDF her.
Høringssvar til Prop. 74 L (2021–2022) fra fem Sentre for fremragende utdanning: bioCEED, CELL, MatRIC, Excited, CCSE.
Fremdeles anser et flertall av studentene at hjemmeeksamen er en egnet eksamensform som er like rettferdig som skoleeksamen. De mest fornøyde studentene finner vi i et fag med 72 timers hjemmeeksamen.
Vi har analysert tilbakemeldinger fra 380 studenter om eksamener på fem store og obligatoriske emner i jusstudiet, fra perioden mai til juni 2020.
Kriminologi og rettssosiologi i praksis er en ny praksisordning der studentene jobber for ulike vertsinstitusjoner i en praksisperiode på seks uker. Våren 2021 ble KRS4210 gjennomført for første gang som pilot, med 8 studenter.
Høringssvar til Prop. 111 L (2020–2021) fra fem Sentre for fremragende utdanning: bioCEED, CELL, Matric, Excited, CCSE.
The physical closure of universities and university colleges in Norway due to the COVID-19 lockdown, prompted the digitalisation of teaching at record speed. While Master of Laws students’ have earlier reported both positive adaption and specific challenges, students in the specialist programmes have received less attention.
The COVID-19 crisis accelerated the digitalisation of teaching at record speed. This report is based on a survey of academic teachers in Norway and their experience with the first three weeks of full digital teaching.
Den fysiske stengningen av universiteter og høyskoler som følge av koronakrisen, førte til rekordrask digitalisering av undervisning. Det Juridiske fakultet (UiO) var i gang med undervisning på digitale flater allerede dagen etter stengingen.
Høringssvar til NOU 2020: 3 fra fem Sentre for fremragende utdanning: bioCEED, CELL, Matric, CCSE, Excited, iEARTH.
Når samfunnet stengte ned mars 2020, ble alle skoleeksamener umiddelbart omgjort til hjemmeeksamen. Rapporten analyserer studentenes opplevelser av et norsk valgemne og et engelsk valgemne med eksamen uka før påsken 2020.