Våren 2022 startet piloteringsperioden til Skrivelab-prosjektet ved Det juridiske fakultet, UiO. Prosjektet inngår i fakultetets satsing på mer skrivetrening.
Evalueringer
Fremdeles anser et flertall av studentene at hjemmeeksamen er en egnet eksamensform som er like rettferdig som skoleeksamen. De mest fornøyde studentene finner vi i et fag med 72 timers hjemmeeksamen.
Vi har analysert tilbakemeldinger fra 380 studenter om eksamener på fem store og obligatoriske emner i jusstudiet, fra perioden mai til juni 2020.
Kriminologi og rettssosiologi i praksis er en ny praksisordning der studentene jobber for ulike vertsinstitusjoner i en praksisperiode på seks uker. Våren 2021 ble KRS4210 gjennomført for første gang som pilot, med 8 studenter.
The physical closure of universities and university colleges in Norway due to the COVID-19 lockdown, prompted the digitalisation of teaching at record speed. While Master of Laws students’ have earlier reported both positive adaption and specific challenges, students in the specialist programmes have received less attention.
The COVID-19 crisis accelerated the digitalisation of teaching at record speed. This report is based on a survey of academic teachers in Norway and their experience with the first three weeks of full digital teaching.
Den fysiske stengningen av universiteter og høyskoler som følge av koronakrisen, førte til rekordrask digitalisering av undervisning. Det Juridiske fakultet (UiO) var i gang med undervisning på digitale flater allerede dagen etter stengingen.
Når samfunnet stengte ned mars 2020, ble alle skoleeksamener umiddelbart omgjort til hjemmeeksamen. Rapporten analyserer studentenes opplevelser av et norsk valgemne og et engelsk valgemne med eksamen uka før påsken 2020.