rapporter
The physical closure of universities and university colleges in Norway on due to the COVID-19 lockdown prompted the digitalisation of teaching at record speed. While Master of Laws students’ have earlier reported both positive adaption and specific challenges, students in the specialist programmes have received less attention.
Den fysiske stengningen av universiteter og høyskoler i Norge 12. mars 2020 grunnet koronakrisen har ført til rekordrask digitalisering av undervisning. Ved det Juridiske fakultet (UiO) var faglige ansatte allerede i gang med å tilby undervisning på digitale flater dagen etter.
Dekanen ved Det juridiske fakultet vedtok den 25. mars at alle skoleeksamener skulle gjennomføres som hjemmeeksamen på samme eksamensdag som opprinnelig kunngjort. Denne rapporten analyserer students opplevelser av et norsk valgemne og et engelsk valgemne som hadde eksamen uka før påske (uke 14).
Vi har analysert svar fra 380 studenter om fem store obligatoriske eksamener fra i mai og juni 2020. Svarene er i tråd med tidligere undersøkelser, men vi har nå utført vi en mer omfattende kvantitativ og kvalitativ analyse.
The digitalisation of teaching accelerated at record speed in the wake of the physical closure of universities and university colleges in Norway on 12 March 2020 due to the COVID-19 crisis. This report is based on a survey of academic teachers in Norway and their experience with the first three weeks of full digital teaching in this period.
Prosjektet omhandlet utvikling av undervisningen på KRIM2101 — Fordypningsoppgave i kriminologi høsten 2020 i retning av mer studentaktiv læring med medstudentevaluering og digitale verktøy. Prosjektet ble gjennomført høstsemesteret 2020.