Boklansering: Rettslige overgangsformer. Politi- og kriminalrett i nordisk rettsutvikling

I anledning utgivelsen av «Rettslige overgangsformer. Politi- og kriminalrett i nordisk rettsutvikling» (Oslo Studies in Legal History, 2017) redigert av Geir Heivoll (førsteamanuensis ved Institutt for offentlig rett, IOR) og Sverre Flaatten (førsteamanuensis ved Politihøgskolen), arrangeres det boklansering ved Rettshistorisk samling.

Foto: Dreyer forlag

Program:

• Presentasjon av boken ved redaktørene Geir Heivoll og Sverre Flaatten.
  • Kommentarer ved Dag Michalsen, dekan og professor ved Institutt for offentlig rett, UiO.

Boken, med 10 bidrag fra nordiske forskere, er utgitt som et samarbeid mellom forskergruppen «Rett, samfunn og historisk endring» og UiO:Norden-prosjektet Offentlighet og ytringsfrihet i Norden, 1815-1900, og er støttet av Nordisk samarbeidsråd for kriminologi og lovsamlingsfondet.

Boklanseringen blir holdt i Rettshistorisk samling i 2. etasje i DB, fra kl. 12-13.

Publisert 8. jan. 2018 08:32 - Sist endret 29. mars 2019 14:53