Nettverk for rettslige styringsinstrumenter

Nettverket er en møteplass for de som arbeider med regelutvikling og regelforvaltning i offentlig sektor. Her kan man møtes for å utveksle erfaringer knyttet til regelgivning, knytte kontakter innen fagfeltet, få presentert faglige innlegg, samt få informasjon om utvikling innen feltet.

Nettverket er under etablering våren 2019. Det tas sikte på å arrangere 2-4 seminarer/fagforum i året. Nettverket er åpent for alle ansatte i offentlig sektor med interesse for regelutvikling og regelforvaltning.

Innmelding

Send e-post til Thomas Hol Fosse (tfosse@fhs.mil.no) for å bli medlem i nettverket og motta informasjon om arrangementer.

Møteplan og nettverksarrangementer

4. juni 2019: Orientering på Lovkonferansen 2019

15. september 2019: Første nettverksmøte. Tema: Regelverksutvikling

Tid og sted: Forsvarets høgskole, kl. 09:00-12:00
Faglig innlegg: Jon Christian F. Nordrum, UiO
Praktiske tilnærminger og erfaringer: Direktoratet for samfunnssikkerhet,
Skatteetaten, Politidirektoratet og Forsvaret.

Desember 2019: Andre nettverksmøte. Tema: Utredningsinstruksen

Straks tid, sted og tema er fastsatt for arrangementene vil det vil bli sendt ut invitasjon til medlemmene.

Andre relevante arrangementer for medlemmer

I. Gjennomførte

Difi: Digitaliseringsvennlig regelverk

II. Kommende

UiO: Lovkonferansen 2019

Juristenes utdanningssenter: Regelteknikk

Direktoratet for økonomistyring: Nettverk for virksomhetsstyring

Under Lovkonferansen 2019 vil Thomas Fosse, leder for Regelverksenheten i Forsvarets fellestjenester, gi en kort presentasjon av nettverk for person i forvaltningen som arbeider med rettslige styringsinstrumenter.

Tid: 4. juni kl. 14:30.      Sted: Universitetets aula.

Publisert 23. mai 2019 11:24 - Sist endret 3. juni 2019 17:51