William Nygaard om ytringsfrihetens presserende problemer

William Nygaard innleder her på en av forelesningene i RINF1100 – Ytringsfrihet, medie- og nettregulering.

Arrangementet er åpent for alle.  Hjertelig velkommen.

William Nygaard har utmerket seg som forlegger, i NRK-styret og som innbarka organisasjonsmann/strateg i ytringsfrihetsorganisasjonen PEN. Se forøvrig f. eks. https://www.nrk.no/nyheter/attentatet-mot-william-nygaard-1.14240744

Etter en innledning fortsetter han i samtale med Mads Andenæs rundt sitt arbeid i Norsk PEN og PEN International. Han vil forklare med eksempler hvorfor Norsk PEN ble organisert i tematiske aksjonsutvalg hvor ytringsfrihet her hjemme utfordres.

Nygaard vil ta opp aktuelle og presserende problemer som rasisme, vaksinemotstandere, det politisk korrekte, unnfallenhet og immateriell korrupsjon.

Auditorium 13 ligger i Domus Media (Midtbygningen), inngang fra Universitetshaven, dør bak Aulaen mot hjørnet mot Kristian Vs gate og Universitetsgaten.

Publisert 22. mars 2022 10:50 - Sist endret 22. mars 2022 15:06