Tidligere

Tid og sted: , Kjerka, Domus Media Vest

Hvordan tolke PSTs trusselvurdering i praksis i politiet? Og hvordan vekte sikkerhet, kompetanse, mangfold og tillit i befolkningen opp mot hverandre?

Tid og sted: , Gamle Festsal, Domus Academica, Karl Johans gt. 47, Oslo

Barnerettighetsdagen skal være en møteplass for de som aktivt jobber med barn og unges rettigheter i hverdagen. Dette gjelder både akademikere, beslutningstagere og praktikere. Deltagerne på barnerettighetsdagen skal få et enda mer bevisst forhold til barnekonvensjonen, slik at de i sitt arbeid kan gjøre en forskjell for barn og unge.

Tid og sted: , Kjerka, Institutt for privatrett, Karl Johans gate 47

Velkommen til seminar i anledning vår markering av professor Lasse Simonsens 70 års dag.

Tid og sted: , Dragefjellet / Rosendal

Velkommen til to dagers seminar. Formålet med seminaret er å samle rettsforskere fra norske juridiske læresteder for å utveksle erfaringer og kunnskap for å bli bedre rustet til å gi konstruktive bidrag til bedre rettspleie, bedre juridisk rådgivning og bedre regulering på området. Det er også et mål å legge til rette for en møteplass mellom praktikere og forskere på området.