Seminar om teknologi-relatert forskning ved Det juridiske fakultetet

Torsdag 23. november arrangerer Senter for rettsinformatikk (SERI) i samarbeid med forskergruppen Jus og teknologi (JOT) et halvdagsseminar for alle på fakultetet som driver med teknologi-relatert forskning.

Det er flere år siden et lignende arrangement fant sted. Mye har skjedd siden, ikke minst når det gjelder kunstig intelligens (KI), noe som har bidratt til generelt større bevissthet rundt betydningen av ulike typer teknologi for jussens utvikling og gjennomslagskraft.

SERI og JOT ønsker å legge til rette for at alle på fakultetet som er interessert i teknologi-relatert forskning kan få en oversikt over hverandres arbeid og planer, med tanke på å skape synergier og samordning av innsats. Dette er fordelaktig ikke bare i lys av regjeringens «Nasjonal satsing på KI», men mer generelt, særlig med tanke på fakultetets samfunnsoppdrag.

Seminaret finner sted i Kjerka fra kl. 13:00 til 16:00. De som ønsker å delta bes kontakte Lee Bygrave og Ingunn Ikdahl innen 10. november. Deltagere bes også om å sende i forkant en liste over 1-3 temaer de selv er interessert i å satse på fremover.

Publisert 6. nov. 2023 09:16 - Sist endret 6. nov. 2023 10:34