Krimmigrasjonsforskere "down under"

Professor Helene Gundhus, stipendiat Martin Nøkleberg og forsker Synnøve Jahnsen deltok sist uke på workshop om grensekontroll på Monash University i Australia.

Synnøve Jahnsen, Helene Gundhus og Martin Nøkleberg.

Workshopen ble arrangert av Leverhulme network, som består av forskere fra Universitetet i Oslo, Oxford University og Monash University, og handlet om de metodologiske utfordringene knyttet til kriminologisk forskning på grensekontroll.

Professor Helene Gundhus og stipendiat Martin Nøkleberg holdt presentasjoner om henholdsvis "Policing of mobility in global north" og "Governing security in spaces of flows – A comparative study of the security governance at airports and maritime ports in Norway and Australia". Synnøve Jahnsen holdt en presentasjon med tittelen "Aussie at Heart and Banned for life”: border crossing policing strategies employed against members of Outlaw Motorcycle Clubs in Australia"

Publisert 16. juni 2016 09:38 - Sist endra 30. okt. 2018 14:17