Publisert 14. des. 2023 11:41

Studenter ved Institutt for kriminologi og rettssosiologi har jobbet med forskningsdesign, datainnsamling og analyse. – På bare noen få uker har de planlagt og gjennomført små kvalitative forskningsprosjekter, og nå har tiden kommet for å presentere resultatene, forteller professor Thomas Ugelvik.

Publisert 26. mai 2023 10:49

Flere faste vitenskapelige ansatte vil de neste årene lede store eksterne forskningsprosjekter og instituttet skal ansette en lektor for å dekke dette midlertidige behovet for mer undervisningsressurser.

Publisert 23. mai 2023 09:50

– Vi har manglet en nasjonal arena for å snakke om kriminalitet, straff og kriminalitetskontroll i Norge, forteller professor Katja Franko, en av de faglig ansvarlige for Norges første kriminologikonferanse.