Vil du bli læringsassistent?

Institutt for kriminologi og rettssosiologi søker kollokvieveiledere og kollokviementorer for høsten 2024.

Fire personser sitter rundt et bord, mens en kvinne står ved siden av.

Foto: Oda Hveem/UiO

Har du lyst til å bidra til et godt studiemiljø og god læring for studentene? Lyst til å lede en gruppediskusjon? Eller jobbe med relevant studiestoff samtidig som du får betalt?

Arbeidet går ut på å veilede nyere studenter gjennom den første tiden av kriminologistudiet ved å diskutere fag, gi tips rundt studieteknikk og andre studierelevante temaer knyttet til studieløpet.

Dette er en fin jobb å ha ved siden av eget studie. Jobben gir deg også bedre muntlige ferdigheter og ledererfaring.

Mer om rollen som kollokvieveileder

Kvalifikasjoner

Krav for alle læringsassistenter er at du har fullført 2. studieår på bachelor i kriminologi og har fullført KRIM1100 og KRIM1500.

Vi oppfordrer også studenter på master i kriminologi til å søke.

Kollokvieveileder

Som kollokvieveileder får du tildelt en gruppe på 5–6 studenter på KRIM1100 som du skal veilede høsten 2024. I dette inngår 10 kollokviesamlinger á 2 timer. Du skal veilede studentene til å diskutere forskjellige faglige temaer som inngår i emnet.

Kollokviementor

Som kollokviementor får du utlevert opp til 10 grupper på 5–6 studenter som går på 2.–6. semester på bachelor i kriminologi som du skal veilede høsten 2024. I dette inngår 2 kollokviesamlinger á 2 timer for hver gruppe. Du skal hjelpe studentene i hvordan man på best mulig måte kollokvierer.

Opplæring

Alle læringsassistenter får opplæring i både grunnleggende pedagogikk og de spesifikke arbeidsoppgavene. Det starter med et oppstartsseminar i starten av semesteret hvor dere kan møte alle læringsassistentene som jobber ved Det juridiske fakultet. Deretter blir det en egen opplæringssamling for kollokvieveiledere/mentorer hvor du får opplæring i hvordan det er å jobbe som kollokvieveileder/mentor. Omtrent midtveis i semesteret er det en ny samling med erfaringsutveksling.

Opplæringen er obligatorisk.

Lønn

Som læringsassistent blir du ansatt på 1 semesters timekontrakt med lønnstrinn 35. Det tilsvarer 212,20 kr per time.

Opplæring og møter er også lønnet.

Som kollokvieveileder får du lønn for 10 kollokviesamlinger á 2 timer, pluss 2 timer forberedelse. Totalt med opplæring blir dette omtrent 47 timer.

Som kollokviementor får du lønn for 2 kollokviesamlinger á 2 timer, pluss 2 timer forberedelse med hver gruppe. Vi anslår at du kan få inntil 10 grupper.

Totalt med opplæring vil dette bli omtrent 87 timer.

Søknad

Søknadsfrist er søndag 26. mai. Du søker ved å fylle ut skjemaet og laste opp CV:

Søknadsskjema

Skriv om din motivasjon for å søke på stillingen, hva du tenker konstruktiv kritikk er, hvilken relevant erfaring du har og om du ønsker å jobbe som kollokvieveileder eller kollokviementor.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Kontaktinformasjon

Administrativ koordinator for læringsassistenter Kristine Hansen (kristine.hansen@jus.uio.no).

Publisert 29. apr. 2024 16:19 - Sist endra 30. apr. 2024 09:32