Seminar om migranter som selger sex

Institutt for kriminologi og rettssosiologi inviterer studenter på bachelor, årsenhet og master i kriminologi og rettssosiologi til seminar.

Bakgrunnen for seminaret er en rapport hvor de belyser erfaringene til migranter som selger sex i Norge. Rapporten er utgitt av Pro Sentret som er et nasjonalt kompetansesenter på prostitusjonsfeltet.

Kunnskapsgrunnlaget for rapporten er intervjuer med 41 brukere av Pro Sentrets tjenester. Rapporten tar spesielt for seg hva som er bakgrunnen til migrasjonen og involveringen i prostitusjon og graden av organisering og utnytting, også i form av menneskehandel.

På seminaret vil spesialkonsulent Ida Kock og feltarbeider Jose Rolf Colmenares Ranes legge fram funnene fra rapporten og innholdet i det arbeidet Pro Sentret gjør opp mot migranter som selger sex. Professor ved Institutt for kriminologi og rettssosiologi, May-Len Skilbrei, vil kommentere i etterkant.

Praktisk informasjon

Seminaret er åpent for studenter på alle studieprogrammene ved Institutt for kriminologi og rettssosiologi. Send en SMS til May-Len Skilbrei (mobil: 95122315) om du ikke kommer deg inn i 8. etasje på Domus Juridica.

Publisert 27. apr. 2023 17:46 - Sist endra 27. apr. 2023 17:47