Debattmøte om ankesiling

I samarbeid med Forsvarergruppen og Juridisk fakultet ønsker Oslo krets av Advokatforeningen velkommen til debattmøte om ankesiling

Plakat med portrett av debattantene samt arrangementtekst

Kun vel 60% av ankene i de mest alvorlige straffesaker henvises til muntlig ankeforhandling i Borgarting. Også i sivile saker praktiseres ankesling strengt. Er dette en fare for rettssikkerheten og i tråd med lovgivers forutsetning?

Høyesterett har helt nylig behandlet ankesiling i straffesaker på prinsipiell basis.  Avgjørelse ventes snarlig.

Møt opp til debattmøte med førstelagmannen i Borgarting, Marianne Vollan, Mads Fredrik Baardseth  fra Riksadvokatembetet, professor Anders Løvlie fra juridisk fakultet UiO, Andreas Sjalg Unneland fra SV. Frode Sulland og Janne Larsen vil representere forsvarere og sivilrettsadvokater.

Debatten ledes av Aslak Bonde.

Debattmøtet er gratis og åpnet for alle. Det kreves ingen påmelding.

Publisert 26. okt. 2021 15:33 - Sist endret 26. okt. 2021 15:39