Kommende

Tid og sted: , Auditorium, Forskningsbygget(K – bygget), Radiumhospitalet

Fremmer eller hemmer jussen moderne medisin? Juridiske muligheter og utfordringer ved tilbud om persontilpasset medisin og kunstig intelligens i medisinsk utredning og behandling.

Tid og sted: , Gamle Festsal, Domus Academica

Barnerettighetsdagen skal være en møteplass for de som aktivt jobber med barn og unges rettigheter i hverdagen. Dette gjelder både akademikere, beslutningstagere og praktikere. Deltagerne på barnerettighetsdagen skal få et enda mer bevisst forhold til barnekonvensjonen, slik at de i sitt arbeid kan gjøre en forskjell for barn og unge.

Tidligere

Tid og sted: , Domus Juridica - 2106 Skrivelab

Digital Regulation (DigiReg) inviterer alle stipendiatar i rettsvitskap i Norge til PhD-kurs om juridiske doktorgradsarbeid etter digitaliseringa av rettskjeldene: Frå samling av empiri til kunstig intelligens i skriveprosessen og for analyse. På dette doktorgradskurset vil du få ein gjennomgang av forskingsdesign, utviklinga av forskingsmetodar over tid, og praktisk innføring i datastøttet forsking.

Tid og sted: , Professorboligen

Mandag 13. mai er det nøyaktig 10 år siden rettighetsreformen ble vedtatt i Grunnloven - og det er 10 år og én uke siden Grunnloven var gjennom en språklig reform. I anledning jubileet inviterer vi til et heldagsseminar for å snakke om hvor vi står i dag - 10 år etter.