Juss møter medisin – nasjonal konferanse 5. - 6. september

Fremmer eller hemmer jussen moderne medisin? Juridiske muligheter og utfordringer ved tilbud om persontilpasset medisin og kunstig intelligens i medisinsk utredning og behandling.

5. –  6. september arrangerer NorPreM sammen med Forskergruppen for Livsvitenskap ved juridisk fakultet på Universitet i Oslo og juridisk avdeling på Oslo universitetssykehus en nasjonal konferanse om juridiske problemstillinger innen persontilpasset medisin. Vi ønsker å skape en felles møtearena for to ulike profesjoner som i stadig større grad skal samarbeidet om et felles mål til beste for pasienten. Programmet er satt opp i temabolker med både medisinske og juridiske innlegg der vi avslutter bolken med en samtale/oppsummering.
Målgruppen for konferansen er alle med interesse for persontilpasset medisin og spesielt jurister og medisinere.

Dag 1 – kl. 10:00 – 17:00
Dag 2 – kl. 09:00 – 16:00

Se hele programmet her

Deltakeravgift: gratis deltakelse