Mads Andenæs forfremmet til offiser i Æreslegionen

Professor Mads Andenæs er forfremmet til offiser av Æreslegionen.

F.v. Ambassadør Pierre-Mathieu Duhamel og Mads Andenæs´ - Andnæs med ordenstegn på brystet.

Ambassadør Pierre-Mathieu Duhamel med Mads Andenæs´ (f.v.). Foto: ©Ambassade de France à Oslo

Æreslegionen har fem klasser, og Mads Andenæs er tidligere utnevnt til ridder av ordenen.

Venn av Frankrike

Under seremonien understreket ambassadør Pierre-Mathieu Duhamel Mads Andenæs´ engasjement for kunnskap, formidling og promotering av fransk lov og utvikling av samarbeid mellom franske og norske universiteter. Ambassadøren fremhevet også Andenæs som som en sann venn av Frankrike.

– Dette er en stor ære for Mads Andenæs og en meget fortjent anerkjennelse av hans faglige innsats internasjonalt, uttaler dekan Ragnhild Hennum som var til stede ved seremonien som fant sted i midten av oktober.

Omtale på den franske ambassadens nettsider.

Publisert 25. nov. 2022 09:48 - Sist endret 25. nov. 2022 09:50