UiO-pris til Mareile Kaufmann

Mareile Kaufmann
Foto: UiO

Kaufmann er tildelt prisen for sin tverrfaglige forskning i skjæringsfeltet mellom teknologi, genetikk og samfunnssikkerhet – digital kriminologi.

Skaper reell tverrfaglig dialog

I begrunnelsen for prisen står det blant annet "Som forsker har Kaufmann lykkes i å skape en reell tverrfaglig dialog mellom fag og disipliner som vanligvis blir sett på som langt fra hverandre. Hun har ikke bare skapt et nytt internasjonalt forskningsfelt, digital kriminologi, men også forandret forståelsen av hva digitalisering er og hva det innebærer for samfunns- og naturvitenskapene."

– Dette er en vel fortjent pris til en dyktig forsker som vi er er stolt av å ha ved vårt fakultet, sier dekan Raghild Hennum. Dekanen forteller at prisen vil bli delt ut under Universitetet i Oslos årsfest 2. september.

Publisert 22. mai 2023 08:39 - Sist endret 22. mai 2023 08:39