Bli tester for fremtidens nye digitale læringsmiljø

Studenter og ansatte ved høyskoler og universiteter i Norge inviteres til å være testkandidater av nye digitale løsninger for læringsplattform (LMS), digital eksamensløsning og plagiatkontroll.

Illustrasjon av student som bruker digitale verktøy som blir undersøkt av mann med forstørrelsesglass.

Dine brukeropplevelser gir verdifull informasjon i testingen av Sikt sine nye digitale løsninger. Illustrasjon: Colourbox.

Høsten 2024 gjennomfører Sikt testing av tre ulike prosjekter med nye løsninger for læringsplattform (LMS), digital eksamensløsning og plagiatkontroll. Disse vil gjennomføres i september og oktober 2024. Formålet med testfasen er å sikre et enda bedre vurderingsgrunnlag i valg av løsninger, ved å supplere evaluering av krav med brukeropplevelser. For å oppnå bredde og variasjon ifra UH-sektoren, søker Sikt testere i ulike stillinger og roller slik som student, studie-/eksamenskonsulent, sensor og underviser. Prosjektene søker opptil 200 kandidater til sammen.

Studenter og ansatte er velkommen til melde sin interesse for å være tester for en eller flere av løsningene via nettskjema (tar 2-4 minutter).

Testere påmeldt innen 1. august kl. 12:00 vil være med på første utvelgelse. Etter første utvelgelse vil det gjennomføres løpende utvelgelse av testere fram til aktuell testperiode starter og/eller tilstrekkelig antall testere er oppnådd i de ulike prosjektene. De aktuelle kandidatene får invitasjon til testing direkte av prosjektgruppen(e) i forkant av den aktuelle testperioden.

Les nærmere detaljer om testprosjektene i utlysningen på Sikt.no.

Publisert 20. juni 2024 15:19 - Sist endret 20. juni 2024 15:19