Hvorfor delta i prosedyrekonkurranser?

Studentforeningen ELSA arrangerer flere konkurranser som simulerer situasjoner fra juristens arbeidsliv. Hør om hva prosedyrekonkurranse går ut på og hvordan studentdeltagerne forberedes.

ELSAs Nasjonale prosedyrekonkurranse er en fiktiv rettsak, og gir jusstudentene en forsmak på hvordan det er å opptre på vegne av en klient foran en domstol. Som advokat er det nødvendig å kunne representere sin sak på best mulig måte, og å delta i en prosedyrekonkurranse er en glimrende sjanse til å trene på prosedering.

ELSAs Nasjonale prosedyrekonkurransen kan godkjennes som 10 studiepoeng i jusstudiet

I forberedelsene til prosedyrekonkurransen bruker ELSA eksterne advokater som coach'er. Alex Borch, partner i advokatfirmaet Hjort, DA forteller om konkurransene, om tidligere erfaringer og gir generelle tips.

Publisert 15. jan. 2020 13:26 - Sist endret 15. jan. 2020 14:38