Forhandlinger i farta

Å forhandle er en kjernekompetanse for jurister. Men hvordan oppnår du avtalen som er den beste for alle parter? Vi viser deg hvordan du kan lære å bli en bedre forhandler. Vi kjører to sesjoner à 30 minutter, kl 9.30 og kl 10.15

Bildet kan inneholde: jobb, hvitkrage-arbeider, virksomhet, business, dokument.

Illustrasjonsfoto: Colourbox.com

Vi forhandler i det daglige, noen ganger uten å være klar over det. For eksempel når vi sammen med venner skal bestemme hvilken film vi skal se på kino, eller når vi skal bli enige om fargen i rommet vi skal pusse opp.

For mange jurister utgjør forhandlinger en viktig del av arbeidet. Det kan dreie seg om kontraktsforhandlinger eller forliksforhandlinger. Bare et fåtall av juridiske konflikter ender i retten, de fleste tvister løses ved forhandlinger eller mekling.

Men hvordan finner du løsninger som fører til vinn-vinn resultater? Hva bør du vite før du går inn i en forhandlingssituasjon? Og skal du ta hensyn til etikk?

I emnet JUS5070 Forhandlinger lærer studentene forhandlingsteori og trener på forhandlingsferdigheter, gjennom virkelighetsnære øvelser. I vårt nye Harvard-style auditorium viser vi deg hvordan vi forbereder studentene på forhandlingssituasjoner de kan møte i arbeidslivet.

Professor Sverre Blandhol introduserer sammen med undervisningsassistentene Nicole Marie Versland og Casper Herlofsen.

Publisert 8. jan. 2020 10:49 - Sist endret 14. jan. 2020 15:16