Opptak av lanseringen på Zoom
Centre on Experiential Legal Learning (CELL) lanserer den første rapporten om studenters erfaring med digital undervisning i Norge i koronatiden. Den inneholder både gode nyheter om omstillingen og en rekke anbefalinger om hvordan man kan forbedre digital undervisning.
Rapporten er basert på 175 jusstudenters erfaring fra deres første uke med heldigital undervisning, og inneholder grundige kvantitative og kvalitative analyser.
Rapporten er tilgjengelig på nett.
Moderator: Førsteamanuensis Anine Kierulf.
Program
- Kl. 13.00-13.10 - Presentasjon av rapporten:
- Malcolm Langford, Senterleder, CELL, og Professor, Det juridiske fakultet, UiO
- Crina Damsa, Førsteamanuensis, Institutt for pedagogikk og LINK, UiO
- Sophia Wulff, Studentleder, CELL og Leder, Student-IT, Det juridiske fakultet
- Kl. 13.10-13.20 - Panel:
- Gro Bjørnerud Mo, Prorektor, UiO og Professor, HF (UiO)
- Tarjei Bekkedal, Undervisningsdekan, Det juridiske fakultet (UiO)
- Aksel Kolstad, Juridisk studentutvalg i Oslo
- Dag Rune Olsen, rektor UiB (med forbehold)
- Kl. 13.20-13.30 - Diskusjon
Rapporten «Første uke med digital undervisning i koronatiden: Jusstudenters erfaring» deles her mandag 30. mars.
Målet med rapporten er å dokumentere er behov for å gjøre nødvendige kortsiktige justeringer og bidra til kunnskapen om overgangen til og god bruk av digital undervisning.
CELL (Centre on Experiential Legal Learning) har status som Senter for fremragende utdanning.
Forfattere er Malcolm Langford, Crina Damsa, Johanne Maria Rohde Larsen, Kristin Slåttå, Hilde Westbye og Sophia Wulff.
![](/om/aktuelt/arrangementer/2020/bilder/forfatterer-rapport-cell.jpg)