Jurist: En verden av muligheter!

Hvordan blir en karriere til? Hva er mulighetene i arbeidslivet? Møt og bli inspirert av ti jurister med ulike utgangspunkt, og med ulike veier til der de er i dag.

Bildet kan inneholde: briller, ansikt, hår, ansiktsuttrykk, hud.

Jusutdanningen åpner for mange muligheter. Kanskje flere enn du tror. Vi inviterer jurister med vidt forskjellige karrierer til et panel, hvor de forteller om sin bakgrunn, sine valg og om hvordan de havnet der de er i dag. De viser deg at du har en verden av muligheter. Etter panelsamtalen kan du møte paneldeltagerne for en uformell prat, med kaffe og boller.

Vi markerer kvinnedagen med et rent kvinnelig panel.

Tid og sted:

• Fredag 6. mars 2020 i Domus Juridica:
    • Kl. 10.15: Panelsamtale i auditorium 1
    • Kl. 11.30: Mingling, boller og kaffe på Platået i 3. etasje

Panelet

Bildet kan inneholde: person, hår, ansikt, øyenbryn, frisyre.

Kiran Aziz

Advokat, KLP Kapitalforvaltning AS - Ansvarlige investeringer

Kiran er tidligere advokat ved Ernst & Young, og har vært foreleser og forsker ved BI. Hun er styremedlem i Flyktninghjelpen og ICJ Norge, samt mentor for jusstudenter og alumni av Global Shapers Community.

Marthe Engedahl

UNICEF Norge, juridisk rådgiver og fagansvarlig for barns rettigheter

Engedahl har i tillegg til jusutdanning en bachelor i utviklingsstudier. Har vært tilknyttet Raftostiftelsen i Bergen, NOAS og UDI. Jobbet i Forsvaret 2017-2019, hvor hun blant annet undervist irakiske soldater.

Sigrid Toft Fløystad

Partner i advokatfirmaet GjessingReimers AS

Fløystad har tidligere vært partner i advokatfirmaet Grette, og har vært juridisk direktør i Tine SA. Jobber med immaterialrett og prosedyre.

Bildet kan inneholde: yttertøy, hår, ansikt, blond, øyenbryn.

Randi Gustad

Internadvokat, TV2

Gustad er tidligere landslagsspiller i håndball. Har vært styremedlem i Antidoping Norge. Var med å starte opp advokatfirmaet G & G AS. Er i tillegg til jobben som advokat ekspertkommentator i TV2s håndballsendinger.

Cathrine Hambro

Advokat og partner i Wahl-Larsen Advokatfirma

Hambro arbeider særskilt med klimaspørsmål. Var medlem av advokatforeningens lovutvalg for miljørett 2008-2010. Prosessfullmektig for Greenpeace og Natur og Ungdom i det mye omtalte klimasøksmålet mot den norske stat.

Bildet kan inneholde: klær, hår, ansikt, frisyre, øyenbryn.

Hanne Harlem

Sivilombudsmann

Harlem er tidligere politisk rådgiver i Barne- og familiedepartementet, assisterende direktør i Norsk Hydro, justisminister og universitetsdirektør for UiO, m.m. Var kommuneadvokat i Oslo før jobben som Sivilombudsmannen. Har vært sensor ved UiO.

Bildet kan inneholde: person, hår, ansikt, øyenbryn, frisyre.

Kjersti Lehmann

Seniorrådgiver i Justis- og beredskapsdepartementet, Politiavdelingen.

Lehmann leder Norges delegasjonen til Financial Action Task Force. Har master i Criminal Justice Policy fra London School of Economics and Political Science. Jobbet et år i Crown Prosecution Service i London.

Bildet kan inneholde: halskjede, hår, ansikt, øyenbryn, hake.

Anne Karoline Bakken Staff

Fungerende seksjonsleder Politiets Sikkerhetstjeneste

Staff har lang erfaring som politiadvokat og arbeid i etterretning, og har jobbet med mange terror-rettssaker. Ekspertise innen anti-terror, strafferett, forhandlinger, internasjonal rett og menneskerettigheter. Har også utdanning innen ledelse og etterretning.

Bildet kan inneholde: person, hår, hake, hvitkrage-arbeider, business.

Asta Ellingsen Stenhagen

Head of Legal, Risk and Compliance i Evry

Stenhagen har lang erfaring fra IT, shipping og maritim bransje. Har vært justispolitisk rådgiver i offentlig sektor, og har jobbet som advokat.

Bildet kan inneholde: briller, hår, ansikt, briller, eyewear.

Merete Svartveit

Dommer i Oslo tingrett

Svartveit ble utnevnt som dommer i 2008. Har hatt mange jurist-roller: rådgiver i Kommunaldepartementet, dommerfullmektig, advokat og forsvarer.

Publisert 24. feb. 2020 23:38 - Sist endret 5. mars 2020 15:43