8. mars - kjønn og rett i jusstudiet

Det juridiske fakultet markerer kvinnedagen 8. mars med en presentasjon av boken Kjønn og rett: Kvinne-, kjønns- og likestillingsperspektiver i jusstudiet

En collage som inneholder omslaget på boka "Kjønn og rett" til venstre og portrettbilder av talere på seminaret til høyre. Øverst, fra venstre mot høyre: Ingunn Ikdahl, May-Len Skilbrei, Kirsten Sandberg. Fra venstre mot høyre, nederst: Erling Hjelmeng, Cecilia Bailliet, Vibeke Blaker Strand.

Boken Kjønn og rett er et viktig bidrag til å integrere kjønnsperspektiver i masterstudiet i rettsvitenskap.
Øverst fra venstre: Ingunn Ikdahl, May-Len Skilbrei, Kirsten Sandberg. Nederst fra venstre: Erling Hjelmeng, Cecilia Bailliet, Vibeke Blaker Strand.
Bokomslag: Cappelen Damm, foto: Katia Stieglitz. Portrettbilder: UiO.

Boken Kjønn og rett: Kvinne-, kjønns- og likestillingsperspektiver i jusstudiet er en del av fakultetets arbeid med å integrere kjønnsperspektiver i masterstudiet i rettsvitenskap. Den er primært skrevet med studenter på masterstudiet som målgruppe, og er åpent tilgjengelig for alle

Redaktører og kapittelforfattere kommer for å presentere boken og utvalgte kapitler.

Arrangementet er åpent for studenter, ansatte og andre interesserte.

Program:

• 10.30 - 11.15 - Servering av boller og kaffe utenfor auditorium 1
  • 11.15 - 12.00 - Presentasjon av boken
    • Kort om bokas forhistorie, tilblivelse og formål, ved Ingunn Ikdahl fra redaksjonen og Erling Hjelmeng som var studiedekan da arbeidet med boka ble igangsatt.
    • Presentasjon av utvalgte kapitler ved forfatterne May-Len Skilbrei og Kirsten Sandberg.
    • Boken sett utenfra. Kommentarer fra Juridisk rådgivning for kvinner (JURK) ved daglig leder Petrine Iversen og Cecilia Bailliet

Ordstyrer: Leder for fakultetets Likestillings- og mangfoldsutvalg prodekan for forskning Vibeke Blaker Strand

Publisert 21. feb. 2023 14:21 - Sist endret 13. mars 2023 11:05