Publisert 6. sep. 2017 14:38

Et kurs for alle, på Masternivå , et kurs som er gratis, web-basert og kan gjennomføres i sin helhet via PC, et kurs som tar maks to timer per uke, i fire uker, høyaktuelt tema: Massemigrasjon og menneskerettigheter: Juridiske og etiske dilemmaer, verdens ledende eksperter fra ulike fag med korte forelesninger, i alt 40 tekst- og videosteps, alt foregår på engelsk

Publisert 5. apr. 2017 16:16

Minoriteter, deres generelle situasjon og deres rettigheter. Dette er stikkord for samarbeidet mellom SMR og Det juridiske fakultetet ved universitetet i Yunnan-provinsen. Et konkret orientert norsk-kinesisk forsknings-og undervisningssamarbeid som har pågått i en årrekke – skiftende politiske konjunkturer til tross.

Publisert 30. jan. 2017 15:36

Internasjonal rett regulerer utfra ulike juridiske paradigmer – rammeverk - hvordan væpnet vold kan brukes både for å opprettholde lov og orden, og i krig. Oversiktlig, når frontene er klare. Men hva når terrorister – og fremmedkrigere – involveres?