Semesterplassering av valgemner høsten 2023

Den nye valgemneporteføljer gjelder fra høsten 2023, nå får du vite hvordan emnene er fordelt på vår- og høstsemesteret. Du finner oversikt over fordelingen av emner på vår og høst her

Det er nytt at alle valgemnene vil være knyttet til en profil, men, det er fortsatt valgfritt om du vil velge en profil. Hensikten med profilene er å synliggjøre faglige sammenhenger og gjøre det mulig for deg å velge en faglig fordypning blant profilene.

I oversikten er det også listet opp emner fra andre studieprogram på fakultetet som med fordel kan kombineres med de øvrige valgemnene. Fra og med høsten 2023 kan studenter på Master i rettsvitenskap fritt velge å bruke emner fra andre studieprogram på fakultetet i graden, med unntak for de emnene som kun kan tas av studenter på det aktuelle programmet. For å kunne ta disse emnene må du oppfylle forkunnskapskravene for emnet før du melder deg opp.

Se oversikt over emner i profil med plassering på vår og høst.

Nåværende profilordning

Tar du en profil nå? Formelt legger vi ned nåværende profilordning etter høsten 2023. Men er du oppmeldt til en profil i "gammel" ordning, og oppfyller kravene til denne, vil du fortsatt kunne få dette markert på vitnemålet.

Vi kan imidlertid ikke gi noen garantier for at man vil kunne oppnå gammel profil til evig tid, ettersom dette vil avhenge av hvilke valgemner som er tilgjengelige.

Nettsider blir oppdatert

Umiddelbart etter at vi har en beslutning om hvilke valgemner som skal gå Høst 2023 - Vår 2027, vil vi begynne med å oppdatere emnesider og profilnettsidene.

Publisert 2. feb. 2023 14:50 - Sist endret 13. feb. 2023 09:46