Få hjelp til å komme i gang med kollokveringen!

Med kollokviementorordningen hjelper fakultetet studenter med å komme i gang med kollokveringen. Tilbudet gjelder for enkeltstudenter og allerede etablerte kollokviegrupper.

Bildet kan inneholde: datamaskin, laptop, personlig datamaskin, bord, menneskelig.

Med kollokviementorordningen kan du få hjelp til hvordan man kan bruke kollokveringen på best mulig måte. Foto: Oda Hveem.

Å bli med i en kollokviegruppe er en god måte å bearbeide pensum på sammen med andre medstudenter. Du blir bevisst på og oppklarer egne feil og usikkerheter, og sammen kommer dere fram til en bedre forståelse av jussen.

Hva går ordningen ut på?

Med kollokviementorordningen tilbyr vi hjelp og veiledning i hvordan man kan bruke kollokveringen på best mulig måte. Tilbudet gjelder for enkeltstudenter og allerede etablerte kollokviegrupper. Er du student uten kollokviegruppe vil vi forsøke å etablere en kollokviegruppe sammen med fem andre studenter. Tilbudet gjelder for studenter som tar obligatoriske emner fra 2. til 8. semester på Master i Rettsvitenskap.

Tilbudet innebærer at kollokviegruppen får én samling på to timer i starten av semesteret med en erfaren student som fungerer som kollokviementor. Dette vil legge til rette for god kollokvievirksomhet videre i semesteret. De kollokviene som ønsker mer oppfølging vil få tilbud om én ekstra samling senere i semesteret.

Søknad

Fristen for å melde seg på ordningen er søndag 25. august 2024.

Meld deg på her

Ved spørsmål, ta kontakt med Kristine Hansen.

Publisert 27. mai 2024 13:11 - Sist endret 27. mai 2024 13:11