Hvordan få større læringsutbytte av kurs?

Både studenter og kursleder har ansvar for at kursundervisningen gir godt læringsutbytte, men hvordan få det til?

illustrasjon, student som rekker opp hånden

Jo flere som er aktivt deltagende i et kurs, jo rikere blir læringen for alle (illustrasjon: colourbox.com)

Kurssituasjonen gir deg som student en unik mulighet til dybdelæring. Du får avstemt dine tanker med medstudenter, og du kan få nye perspektiver og innspill. Men det krever deltagelse, og for mange sitter det langt inne å delta i diskusjonen. 

Både studenter og kursholder kan ta grep som gir økt deltagelse og større læringsutbytte i kurssituasjonen. Professor Erik Røsæg og psykologi- og jusstudent Margrete Malmgård samtaler med psykologspesialist og førsteamanuensis på Psykologisk Institutt, Line Indrevoll Stänicke.

Delta i samtalen

Bli med, still spørsmål og delta gjerne i samtalen om hvordan studenter og lærere i fellesskap skaper godt læringsutbytte. Som student får du tips og triks om kurssituasjonen, og som kursholdere kan du lære mer om hvordan skape god gruppedynamikk og et trygt læringsmiljø.

Arrangementet gjennomføres med støtte fra CELL og Det juridiske fakultet

Publisert 16. jan. 2023 14:23 - Sist endret 16. jan. 2023 14:24