#SkrivRett – En ny artikkelserie om juridisk språk og skriving
Studentleder av pilaren for skriftlige ferdigheter, Martin Jonassen, har skrevet den første av syv artikler i en ny serie kalt #SkrivRett. I hver artikkel møter han en sentral fagperson som forteller om et bestemt tema innenfor emnet juridisk språk og skriving. I denne artikkelen "Juss som sakprosa" forklarer sakprosaprofessor Johan Tønnesson hva som menes med at juss er sakprosa. Professoren etterspør større sjangerbevissthet blant jurister og jusstudenter.
![Portrett av Johan Tønnesson](/cell/aktuelt/cell-student/skrivrett/bilder/redigert-til-horisontal-m-farge-(alternativ-4).jpg)
Studentproduserte introduksjonsvideoer i forvaltningsinformatikk
Denne sommeren har fem studenter på forvaltningsinformatikk laget introduksjonsvideoer til emnet. Professor Dag Wiese Schartum tok initiativet. CELL støttet prosjektet med finansiering og lisenser til redigeringsprogrammet Camtasia. Sluttproduktet til studentene er imponerende og beviser at studenter er verdifulle ressurser i utvikling av undervisning og læringsressurser ved fakultetet.
Les nyhetssaken "Studenter er verdifulle ressurser"
Etterspør bedre ordninger for sikring av god digital undervisning
I en ny kronikk i Khrono spør CELLs senterleder Malcolm Langford og to OsloMet forskere om sektoren vil høste frukten fra bølgen av digitalisering. Forfatterne mener at søkelyset må rettes mot de faktorene som kan påvirke den enkelte undervisers valg av undervisningsmetode og tiden de bruker på dette. En diskusjon om det er nok insentiver på plass for å forsikre innføring av god digital undervisning.
Les artikkelen: Må få på plass sterkere insentiver for god digital undervisning (Khrono)
Andre nyhetsoppslag
- "Oslo-studenter stakk av med seieren i digital forhandlingskonkurranse" (Juristen)
- Fakultetet søker etter nye studenter til å delta i den internasjonale prosedyrekonkurransen "Telders"
Kurs og webinarer
- Opptak av LINK sitt webinar "Helhet og sammenheng i Canvas"
- Opptak av NOKUT-frokosten "Kvalitet i digital undervisning"
- Kunnskapsbanken til LINK
Ønsker du å få CELL-nytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?