Nyhetsbrev fra CELL 6/2020

I dette nyhetsbrevet kan du lese om digitalisering av rettssaler, du finner en fersk artikkel i #SkrivRett serien og vi gir deg tips til "jussete" podcaster.  CELL er opptatt av muntlige ferdigheter og prosedyre og er derfor veldig glade for at UiO stilte for første gang i prosedyrekonkurransen Nelson Mandela World Human Rights!

«Post pandemi-digitalisering: Kva no?»

Astri Røningen Stautland er tilsatt som vitenskaplig assistent i CELL i prosjektet Den digitale rettssalen, i Juristen skriver hun om digitalisering av rettssalen.

Lovskriving handler om kompromisser. Ny artikkel i #SkrivRett-serien

I denne artikkelen har studentleder for den skriftlige pilaren, Martin Jonassen, møtt tidligere høyesterettsdommer Kirsti Coward som snakker om at det er viktig å gjøre lover forståelige for mottakerne.

"Jussete" podcaster

CELL studentteam tipser: "Jussete" podcaster. Er du lei av å lese juss til eksamen? Har du lyst på litt tilbakelent, men likevel faglig påfyll? Det finnes en rekke podcaster du kan lytte til.

Les artikkelen her

Illustrasjon, en mann med hodetelefoner
Er du jusstudent finnes det flere podcaster som er relevante for studiene dine (foto: unsplash.com)

Alternativ tvisteløsning med Sverre Blandhol i Takk og lov

Av de jussete podcastene vil vi særlig anbefale denne episoden hvor Anine Kierulf snakker med Sverre Blandhol om alternativ tvisteløsning.

Hør episoden her

First time in the Nelson Mandela World Human Rights Moot Court Competition

The Nelson Mandela World Human Rights Moot Court Competition brings together university students from all over the world to argue a hypothetical human rights case. In 2020, the University of Oslo (UiO), through the Norwegian Centre for Human Rights (NCHR), participated in the Competition for the first time.

Andre nyhetsoppslag

Kurs og webinarer

• Dikus seminar om digitale læringsformer. Digital tilstander 28.10-29.10 2020
  • Kunnskapsbanken til LINK

Ønsker du å få CELL-nytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?

Publisert 9. okt. 2020 08:16 - Sist endret 12. des. 2023 14:24