Prøvde ut heldags skriveverksted

Et heldags opplegg hvor studentene samskriver og evaluerer hverandre er prøvd ut på et av studieårsemnene i jusstudiet.

Person som skriver på en laptop, illustrasjonsbilde

Fakultetet og CELL har de senere årene jobbet for å utvide skrivetreningstilbudet (foto: Priscilla Du Prez @unsplash.com)

Denne høsten har faglærerne i Familie- og arverett i samarbeid med CELL (Senter for erfaringsbasert juridisk læring) testet ut en ny type skriveverksted: Et heldags skriveverksted.

Erstatter fakultetsoppgaven

Istedenfor å levere en individuell fakultetsoppgave i Familie- og arverett (JUS1211) deltok høstens studenter på et fysisk skriveverksted som varte en hel dag. Der samarbeidet de om å skrive besvarelse på fakultetsoppgaven, gjennomførte medstudentevaluering av teksten og fikk veiledning av skriveveiledere og faglærerne.

Gode tilbakemeldinger

Opplegger ble nøye evaluert og tilbakemeldingene fra både skriveveilederne og studentene var positive.

Se evalueringsrapporten

Har du spørsmål om Skrivelab ved CELL? Kontakt Kristine Hansen

CELL har status som Senter for fremragende utdanning (SFU). CELL vil bidra med mer pedagogisk opplæring av læringsassistenter ved fakultetet, arbeider for å styrke samarbeidet mellom assistenter og fagmiljøet, og økt bruk av læringsassistenter i flere emner.

Publisert 5. des. 2022 15:01 - Sist endret 5. des. 2022 15:01