OLTM # 15: Frislipp i jussbransjen: Katalysator eller business as usual?

Arrangementsbilde for Oslo Legal Tech Meetup med bilde av deltakerne Audun Moen, Merete Nygaard, Monica Viken, Gard Olav Gabrielsen og ordstyrer Sebastian Schwemer. Arrangert av Lexolve i samarbeid med Legal Innovation Lab Oslo, sponset av Mesh Community.

LIBERALISERING & SOMMERAVSLUTNING! 🌻

Stortinget har ved vedtagelsen av ny advokatlov avskaffet rettsrådsmonopolet. Mens det før var kun advokater som kunne gi juridisk bistand og råd - skal nå "enhver" kunne gi juridisk rådgivning.

Norge blir med det ett av få land som har liberalisert jussbransjen - og vi spør: Vil det bli en katalysator for endring, eller blir det bare business as usual?

For å diskutere hva frislippet kan føre til har vi satt sammen et panel av jurister med fra ulike bransjer og fagområder: Audun Moen, juridisk direktør i DNB, Merete Nygaard, gründer og daglig leder i Lexolve, Gard Olav Gabrielsen, advokat i HELP og professor Monica Viken.

Panelsamtalen ledes av assisterende professor ved Universitetet i København og førsteamanuensis II ved Universitetet i Oslo, Sebastian Schwemer.

Også lurer vi også på hva DU tror! Kom og delta i diskusjonen!

Vi markerer også at dette blir siste meetupet før sommeren🌸, så vi setter av GOD tid til mingling og prat før og etter panelsamtalen.

Vi gleder oss til å se dere!

Publisert 9. mai 2022 15:38 - Sist endret 9. mai 2022 15:38