Skoleeksamen - en innføring

Det er en stund siden jusstudenter har hatt skoleeksamen. Professor Marte Kjørven og student Ishtiaq Hossain gir deg gode tips og triks om denne eksamensformen.

student Ishtiaq Hossein og professor Marte Eidsand Kjørven, i kollasj foran en skoletavle

Ishtiaq (t.v.) og Marte inviterer alle jusstudenter til seminar om skoleeksamen.

Presentasjon fra seminaret:

Send inn spørsmål (nettskjema.no)

Skoleeksamen er tilbake i jusstudiet, etter noen års opphold på grunn av pandemien.

For mange jusstudenter er dette en ny eksamenssituasjon, eller det er lenge siden sist. CELL og Det juridiske fakultet inviterer derfor alle jusstudenter til en innføring om skoleeksamen, med tips om skriving og hvordan unngå eventuelle fallgruver under skoleeksamen, og hvordan få en fin eksamensdag.

Foredragsholderne har lang erfaring med eksamensgjennomføring: Marte Eidsand Kjørven er professor, kursholder, foreleser og sensor. Ishtiaq Hossain går 5. studieår og er vitenskapelig assistent. Han har god erfaring fra skolebenken og gjennomføring av eksamen i Silurveien.

Studieseksjonen og universitetsbiblioteket stiller også opp for å informere om de praktiske forholdene rundt skoleeksamen. Skoleeksamen gjennomføres i UiOs lokaler i Silurveien 2, hvor du har tilgang på Lovdata Pro i eksamensmodus.

Dette er et fysisk arrangement og det vil ikke bli tatt opptak.

Det vil bli servert pizza etter seminaret.

CELL - Centre on Experiential Legal Learning
Publisert 6. sep. 2022 10:12 - Sist endret 14. des. 2023 14:14